//
کدخبر: ۲۵۴۵۷۹ //
استاندار کرمانشاه:

کمبود ماسک یک چالش جهانی است / ظرفیت تولید ماسک استان همچنان در حال افزایش است

نشست ستاد مقابله با کرونا استان امروز ۱۸ فروردین ۹۸ به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای این ستاد در سالن شهدای دولت برگزار شد.

کمبود ماسک یک چالش جهانی است / ظرفیت تولید ماسک استان همچنان در حال افزایش است
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: ویروس کرونا به شکل گسترده در دنیا شیوع پیدا کرده و در این میان کمبود ماسک تبدیل به یک چالش جهانی شده است و کشورهای توسعه یافته دنیا هم با این چالش روبرو هستند.

وی افزود: طبیعی است در این شرایط کشور ما و استان کرمانشاه نیز گرفتار مشکل کمبود ماسک باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان تمام توان خود را برای افزایش تولید ماسک سه لایه بهداشتی به کار گرفته اند و طبق گزارش سازمان صمت استان تاکنون ۶۰۰ هزار ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه های پزشکی و بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنعتی و داروخانه ها گذاشته شده است.

مهندس بازوند اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان صمت، اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در استان تولید می شود. با تلاش‌های صورت گرفته واحدهای جدید دیگری نیز در دست راه اندازی است و تلاش می کنیم تا ۳۰‌ فروردین ماه این تولید را به ۹۰ هزار تا برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از روز ۲۳ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را تحت نظارت علوم پزشکی شروع می‌کنند.

مهندس بازوند تصریح کرد: ادارات نیز از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر با دو سوم پرسنل دایر خواهند بود و به مردم ارائه خدمات خواهند کرد. مدارس نیز تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل هستند.‌

رئیس ستاد کرونا استان ادامه داد: فصل کشاورزی آغاز شده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید از طریق رسانه‌ها مفاد پروتکل‌های بهداشتی را به این عزیزان آموزش دهد.

شایان ذکر است فرمانداران شهرستانها به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان