//
کدخبر: ۲۵۴۴۲۵ //

کاهش داوطلبانه حقوق ماهیانه مقامات مالاوی برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهور مالاوی و تمام وزرای دولت این کشور به منظور جمع آوری پول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، دستمزد ماهیانه خود را به میزان ۱۰ درصد برای مدت سه ماه کاهش دادند.

کاهش داوطلبانه حقوق ماهیانه مقامات مالاوی برای مبارزه با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رسانه های غربی، رئیس جمهور مالاوی و تمام وزرای دولت این کشور به منظور جمع آوری پول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، دستمزد ماهیانه خود را به میزان 10 درصد برای مدت سه ماه کاهش دادند.

پیتر موتاریکا، رئیس جمهور مالاوی این خبر را در حالی بیان کرد که دولت این کشور یک بسته محرک اقتصادی برای کمک به کاهش تأثیر اقتصادی این بیماری اختصاص داده است.

مالاوی روز پنجشنبه اولین مورد از ابتلا به بیماری کرونا را گزارش داد. این کشور که در بین فقیرترین کشورهای جهان است وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در حال حاضر هنوز قرنطینه در این کشور شروع نشده است اما مدارس تعطیل شدند و دولت درحال ترغیب مردم به کار کردن از خانه و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

همه اجتماعات بیش از 100 نفر از جمله مراسم تشییع جنازه ، خدمات کلیسایی و تظاهرات سیاسی ممنوع شده است.

بر اساس این گزارش، موتاریکا در ماه حدود 3600 دلار درآمد دارد اما رقمی درمورد اینکه با کاهش دستمزد این مقامات چقدر پول قرار است جمع شود اعلام نشده است.

رئیس جمهور به عنوان بخشی از بسته های محرک اقتصادی، مجموعه ای از معافیت های مالیاتی برای مشاغل، کاهش قیمت سوخت و افزایش کمک هزینه ها را برای کارمندان بخش بهداشت اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان