//
کدخبر: ۲۴۶۰۱۱ //

صندوق بین المللی پول خواستار طرح و برنامه مالی دولت لبنان شد

هیات صندوق بین المللی پول از دولت لبنان خواست طرح و برنامه مالی تهیه کند تا این صندوق بر اساس آن مشورت های لازم را برای اجرای آن، ارایه دهد.

صندوق بین المللی پول خواستار طرح و برنامه مالی دولت لبنان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه خبری روزنامه جمهوریت چاپ بیروت دوشنبه شب با اعلام این خبر نوشت: هیات صندوق در پایان سفر دو روزه ی خود به لبنان و دیدار با مقام های این کشور، پیشنهاد طرح و برنامه با توجه به مشکلات و  موضوع های زیر را مطرح کرد:

-- افزایش کسری در بودجه دولت و روش یافتن راه ‌حل برای این مساله.

-- کاهش بدهی عمومی و سود بدهی ها و روش کنترل آن.

-- کسری در میزان پرداخت ها (حساب‌های خارجی) و روش کنترل آن.

-- وضعیت بخش بانکی پس از بحران اخیر و گزینه‌های برخورد با این مسأله.  

جمهوریت نوشت: دولت لبنان طرح و برنامه ی مالی خود را ظرف یک ‌هفته تا ۱۰ روز آینده تهیه و به صندوق بین‌المللی پول ارایه خواهد کرد تا نظر این سازمان بین‌المللی ‌را در مورد این طرح بداند.

روزنامه الاخبار» چاپ بیروت در این خصوص نوشت: جنبش های شیعی حزب‌الله و امل تصمیم گرفته اند که زیر بار توصیه‌های «از پیش تهیه شده»  صندوق بین‌المللی پول نروند اما با شنیدن  مشورت های این صندوق مخالفت نیستند.

این روزنامه افزود: موضع این ۲ جنبش در این موضوع، فقط به‌ دلایل سیاسی نیست، بلکه آنها می‌دانند  که طرح‌ها و راه‌حل های صندوق بین‌المللی پول، روشن و مشخص است. این صندوق قبل از این که به حل ریشه ای بحران توجه کند، درخواست خواهد کرد مالیات جدیدی تصویب شود، حقوق کارمندان دولت کاهش یابد و نظام حقوق بازنشستگی و بیمه دولتی کم شود.

الاخبار نوشت: تمام این پیشنهادها و درخواست ها، طبقه فقیر جامعه لبنان را فقیرتر خواهد کرد، بدون این که اصل بحران که نظام (سیستم) بانکی است را حل کند.

«به ‌نظر این ۲ جنبش راه ‌حل‌های صندوق بین‌المللی پول، لبنان را به قبول برخی گزینه‌های سیاسی وادار خواهد کرد که این کشور همیشه در مقابل چنین گزینه‌هایی مقاومت کرده است».      

الاخبار افزود: علاوه بر جلسات هماهنگی میان نمایندگان حزب‌الله و جنبش امل برای بررسی وضعیت مالی لبنان، تشکیل کمیته سه‌ جانبه با حضور نمایندگانی از این ۲ جنبش و نیز جریان آزاد ملی تشکیل خواهد شد تا اقدام های لازم برای حل بحران سوخت و قطعی برق را بررسی کند و موضع یکسانی از طرف این سه جریان اعلام شود.  

«نبیه بری» رییس مجلس لبنان در جلسه دیشب خود با هیات صندوق بین‌المللی پول به ریاست «مارتین سریزولا»  گفت:  لبنان به انجام دادن اصلاحات ریشه‌ای مورد نیاز پایبند است تا ضامن موفقیت تلاش‌ها برای نجات لبنان و باز گشت اعتماد جامعه جهانی به آن شود.

هیات یاد شده دوشنبه شب پس از آخرین جلسه با کمیته دارایی و بودجه مجلس و بررسی مسائل مالی و اصلاحات در بودجه، بیروت را ترک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان