//
کدخبر: ۲۵۴۵۶۸ //

‍ ایجاد ۶۶ هکتار باغات مدرن و کلاسیک در شهرستان کرمانشاه در طی سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از ایجاد ۶۶ هکتار باغات مدرن و کلاسیک در شهرستان کرمانشاه و در طی سال گذشته خبر داد.

‍  ایجاد ۶۶ هکتار باغات مدرن و کلاسیک در شهرستان کرمانشاه در طی سال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهادڪشاورزی شهرستان ڪرمانشاه گفت: طی سال گذشته،۶۶ هکتار باغات مدرن و کلاسیک توسعه یافته است که از این سطح۳۱ هکتار باغات دیم و۳۵ هکتار باغات آبی است.

 مهندس آشتاب با بیان اینڪه از ۶۶ هکتار فوق ۱۴/۳۶هکتار بصورت مدرن داربستی می‌باشد افزود: در این راستا،طی سال گذشته ۵۲ هکتار چاله کنی و۱۴/۳ هکتار کانال کنی انجام شده است.

 مهندس آشتاب در خصوص توسعه زعفران در این شهرستان افزود: در شهرستان ڪرمانشاه ۷۴ هڪتار توسعه زعفران صورت گرفته ڪه در این راستا، ۲۲۹ ڪیلوگرم  پیاز زعفران بصورت رایگان در بین متقاضیان توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد گلخانه ها خاطرنشان ڪرد: در این زمینه۱۱۷ مورد پروانه تاسیس گلخانه در سطحی بالغ بر ۱۱۱۶۰۴۶ متر مربع صادرشده همچنین پرونده های معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی احداث گلخانه به تعداد۵۰ فقره در سطح ۱۴/۴ هکتار با مبلغ ۳۴۹۲۳۱،۶۲ میلیون ریال بوده است.

 وی افزود:  در سال گذشته توسعه گیاهان دارویی به میزان ۵۲۵،۶ هکتار انجام شده، همچنین عقد قرارداد و پرداخت پرونده‌های تسهیلات بانڪی احداث گلخانه به تعداد۱۵ مورد در سطح ۹،۰۸ هکتار با مبلغ ۳۰۰۶۸۳ میلیون ریال انجام شده است.

 مدیر جهادڪشاورزی شهرستان ڪرمانشاه در پایان افزود: گلخانه های احداث شده ودر حال احداث ۳۸ مورد در سطح ۱۲۸۳۷۰ مترمربع بوده همچنین شناسایی و تشکیل پرونده برای مجتمع های گلخانه ای به تعداد ۱۱ مورد درسطح ۲۶۲،۶ هکتار بوده ڪه پروانه تاسیس ۸ مورد آنها درسطح ۲۰۵،۳ هکتار صادر و مابقی نیز در دست صدور می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان