//
کدخبر: ۱۸۵۴۵۱ //

آغاز برداشت ۴۰ تن گل محمدی در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان از آغاز برداشت ۴۰ تن گل محمدی از سطح ۲۰ هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ۴۰ تن گل محمدی در رفسنجان
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان در حاشیه برداشت گل محمدی از مزرعه محمدآباد راگه اظهار داشت: محصول پسته رفسنجان بسیار ارزشمند است اما به دلایلی از جمله کمبود منابع آبی، کاهش کیفیت خاک و افزایش قیمت‌ها اتفاقاتی برای محصول پسته افتاده و  کاهش یافته است بنابراین کشت جایگزین می‌تواند به آینده اقتصادی شهرستان کمک کند.

وی بیان داشت: از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با پشتیبانی دانشگاه ولیعصر (عج) و مجتمع مس سرچشمه قصد توسعه کشت‌های جایگزین و افزایش سطح زیر کشت زعفران، گل محمدی، زرشک و گیاهان گلخانه‌ای را داریم که می‌تواند برای مردم و کشاورزان رفسنجانی این نوید را بدهد که هم بحث اشتغال هم رونق منطقه را به همراه داشته باشد.

ارائه تسهیلات کم‌بهره برای کشت گیاهان

حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های جایگزین یکی از محصولات خوبی که داریم گل محمدی است و سطح کشت این گیاه در رفسنجان در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر این محصول در رفسنجان به صورت  غنچه و گل تلف به فروش می‌رسد و تاکنون در هر هکتار 2.5 تن برداشت داریم و گیاه گل محمدی به ازای هر متر مکعب آبی که مصرف می‌کند 1.5 دلار ارزآوری برای کشور دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح کرد: گل محمدی حدود 5 هزار متر مکعب آب در سال بیشتر احتیاج ندارد، به هیچ عنوان آفت ندارد و احتیاج به کودهای شیمیایی ندارد و محصولی سالم عرضه می شود و هر یک کیلوگرم از این گل بالغ بر 100 هزار تومان ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی با کم‌آبی و گرما سازگار است، ادامه داد: تا کنون 20 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان بوده که 40 تن گل تازه برداشت خواهیم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در بحث ارائه تسهیلات کم‌بهره برای کشت گیاهانی از جمله زرشک و زعفران گیاهان دارویی و غیره از 10 تا 30 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان