//
کدخبر: ۲۵۲۶۳۳ //

استفاده از ظرفیت‌های داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه نسخه تحقق جهش تولید

نماینده منتخب مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و ممانعت از واردت بی‌رویه با ابزار تقنینی و نظارتی مجلس به جهت تحقق جهش تولید تأکید کرد.

استفاده از ظرفیت‌های داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه نسخه تحقق جهش تولید
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل بهروزی‌فر، با اشاره به تعیین شعار «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و لزوم تلاش مضاعف قوا در جهت تحقق آن اظهار کرد: در سال رونق تولید مقام معظم رهبری ابراز رضایتمندی یک‌دهمی از عملکرد قوا در راستای شعار سال داشتند اما اکنون انتظار هست حداقل 10 برابر بیشتر تلاش جهش گونه از سوی قوای سه‌گانه انجام شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل در جهت تحقق شعار سال افزود: بیش از آنکه دستگاه‌ها روی شعار تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری، تبلیغات کنند، نیازمند عمل کردن و تلاش برای رفع دغدغه رهبری انقلاب و ملت مطالبه گر هستیم.

نماینده منتخب مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام موانعی که پیش روی تولید وجود دارد باید قوای سه‌گانه با همکاری یکدیگر مرتفع کنند، گفت: مجلس بنا بر وظیفه ذاتی خود باید قوانینی را وضع کند که جهش در تولید ایجاد و رانت‌خواری‌ها با نظارت مستمر و اثربخش کنار گذاشته شود.

بهروزی‌فر با بیان اینکه مجلس باید موانع و قوانینی که شرایط را برای واردات بی‌رویه فراهم می‌کند را بازنگری کند، افزود: باید از منابع و ظرفیت‌های موجود داخلی استفاده تا کشور از واردت بی‌رویه بی‌نیاز و در مسیر خودکفایی حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه تولید در کشور باید به اهل آن سپرده شود، تصریح کرد: مجلس باید دولت را مکلف کند تا تسهیلات ارزان و سرمایه در گردش در اختیار سرمایه‌گذاران بخش تولید قرار دهد تا نتایج ملموسی از آن عاید ملت شود.

نماینده منتخب مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم بر لزوم اهتمام و حمیت همه‌جانبه بین قوای سه‌گانه در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: قوای سه‌گانه باید تمامی ظرفیت‌های ملی را اعم از نخبگان، مردم و کسانی که می‌توانند جهش دهنده تولید باشند را فعال کنند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت بی‌نظیر جوانان تحصیل‌کرده، نخبه، ایده پرداز و خلاق در جهش رونق تولید اصلی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: جهش تولید بنا بر فرموده رهبری یک قدرت است که این قدرت نیز در داخل وجود دارد و لازم به ذکر است که کشورهای پیشرفته تنها با تقویت تولید به نقطه متعالی رسیده‌اند.

وی با اشاره به مطالبه جامعه مبنی برداشتن مدیرانی جهادی در سطوح مختلف و الزامی شدن این روح مدیریتی در تمامی سطوح بیان کرد: راه دشوار اما ممکنی در حال پیمودن است و در این مسیر پیمودنی، مدیران باید خستگی‌ناپذیر بوده و بااراده قوی وارد میدان تحقق جهش تولید شوند.

نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ممانعت از واردات کالاهای خارجی در صورت تولید کالای مشابه در داخل گفت: یقیناً باید جلوی واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شوند را گرفت و برای تولیدکنندگان و صنایع داخلی تسهیلاتی نظیر مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفت.

بهروزی‌فر با انتقاد از تکثر مشاغل کاذب در کشور افزود: بسیاری از مشاغل در کشور به‌صورت کاذب فعال‌اند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند درحالی‌که یک تولیدکننده تمام ظرفیت خود را در اختیار تولید قرار داده، اشتغال را برای جوانان فراهم کرده و مستحق حمایت هستند.

وی همچنین با اشاره به پیچیدگی‌های موجود در گمرک و ایجاد فرصت برای سودجویان بیان کرد: پیچیدگی‌های موجود در گمرک زمینه رانت را فراهم کرده و باید فرایند تقنینی آن اصلاح شود تا زمینه سوءاستفاده برای سایرین را ایجاد نکند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان