//
کدخبر: ۲۵۲۰۵۱ //

افزایش نرخ تورم در سال ۹۹؛ اقشار روزمزد و کم‌درآمد نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند

گروه استان‌ها- نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سال ۹۹ با یک شتاب تورمی همراه است گفت: اقشار روزمزد در جریان همه‌گیری بیماری کرونا متحمل بیشترین ضرر و زیان شدند و برای سرپا ماندن به حمایت‌های ویژه‌تر دولت نیاز دارند.

افزایش نرخ تورم در سال ۹۹؛ اقشار روزمزد و کم‌درآمد نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

جبار کوچکی‌نژاد، افزایش نرخ تورم در سال 99 را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طبقات محروم و یا اقشار روزمزد نظیر کارگران در جریان همه‌گیری بیماری کرونا متحمل بیشترین ضرر و زیان شدند و برای سرپا ماندن نیازمند حمایت‌های ویژه‌تر دولت هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس آسیب‌هایی که به صنعت هتلداری و بخش‌های گردشگری کشور به علت شیوع ویروس کرونا وارد شده است را نیز قابل توجه خواند و عنوان کرد: همان طور که مشخص است این بیماری به غیر از آسیب‌های جانی که موجب جان‌باختن تعداد زیادی شد مشکلات اقتصادی هم به بار آورد.

کوچکی‌نژاد اختلال گسترده در گردش اقتصادی کشور به علت اپیدمی شدن بحران ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کارگران، نیروهای روزمزد، تاکسیداران، کسبه و همه افرادی که با کار روزانه خرج و مخارج زندگی خود را تأمین کرده و پس‌اندازی برای آینده ندارند از این وضعیت متأثر شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فعالان اقتصادی و عرصه تولید تنها مدت کوتاهی را می‌توانند با گرفتن قرض و امثال آن سپری کنند افزود: بدون شک عمق آسیب‌هایی که به تولیدکنندگان وارد شده بعد از تعطیلات عید بیشتر نمود پیدا می‌کند بنابراین دولت از هم‌اکنون باید به فکر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اعطای 200 هزار یا 500 هزار تومان توسط دولت و در شرایط حاد فعلی راه حل رفع مشکلات مردم و قشر محروم نیست ابراز داشت: دولت باید بخش تولید را هر طور که شده مجدداً فعال کند البته منابع محدود است اما برای کاهش حجم فشارهای وارده بر جامعه این بهترین راه محسوب می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس از افزایش نرخ تورم در سال 99 سخن گفت و با بیان اینکه به موجب آن فشار زیادی به بخش‌های کارگری و حقوق‌بگیران وارد می‌شود اظهار داشت: تنها راه غلبه بر این تورم، رکود و عدم رشد اقتصادی که به نفع طبقه کارگری و مابقی اجتماع می‌شود فعال کردن چرخه اقتصاد و تولید کشور است.

کوچکی‌نژاد افزایش حمایت دولت از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بخش‌های آسیب‌پذیر روستایی را در سال 99 امری ضروری خواند و عنوان کرد: بحران کرونا فعلاً بر همه چیز سایه انداخته است اما پس از خروج از این وضعیت بغرنج باید برای ترمیم آسیب‌هایی که به تولید و اقتصاد وارد شد سریعاً اقدام کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان