//
کدخبر: ۲۵۰۶۰۶ //

قابل توجه وزارت بهداشت؛ مرکز درمان کرونایی‌های لرستان دستگاه «سی‌تی‌اسکن» ندارد

دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد از چند روز قبل دچار مشکل شده و در حال حاضر مرکز درمان کرونایی‌های لرستان فاقد این دستگاه بسیار مهم در بحث تشخیص کرونا است و رفع این مشکل نیازمند مساعدت سریع و فوری وزارت بهداشت است.

قابل توجه وزارت بهداشت؛ مرکز درمان کرونایی‌های لرستان دستگاه «سی‌تی‌اسکن» ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نظر پزشکان و متخصصان برای تشخیص کرونا در وهله اول چند موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد که یکی از آنها استفاده از دستگاه سی‌تی‌اسکن است.

به گفته یکی از پزشکان خرم‌آبادی افرادی که دارای تب بالا و اکسیژن خون پایین هستند از آنها سی‌تی‌اسکن گرفته می‌شود تا در مورد ابتلای فرد مشکوک به کرونا بتوان تشخیص بهتری ارائه داد.

بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد این روزها به به عنوان مرکز درمان کرونایی‌های لرستان روزانه پذیرای افراد مشکوک به کرونا از سراسر این استان است.

در پی اعلام یکی از مخاطبین خبرگزاری فارس به این رسانه، مبنی بر نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن در این بیمارستان بلافاصله موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که متاسفانه دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد از چند روز قبل دچار مشکل شده و به واسطه استفاده مکرر یکی از قطعات آن خراب شده است.

در حالی که برای تشخیص کرونا سی‌تی‌اسکن تاثیر بسیار بالایی داشته و زمان تشخیص را کاهش می‌دهد متاسفانه پزشکان زحمت کش بیمارستان شهدای عشایر این روزها مجبورند در نبود این دستگاه به عکس‌برداری اکتفا کرده و از روی تجربه کاری و دیگر علائم به بیمار رسیدگی کرده و تشخیص خود را انجام دهند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که یک دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در بیمارستان عشایر وجود دارد که هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که با توجه به شرایط موجود می‌بایست هر چه سریع‌تر نصب و راه‌اندازی شود تا در برهه حساس کنونی برای درمان و تشخیص بیماری کرونا مشکلی به وجود نیاید.

از طرفی با توجه به حساسیت شرایط موجود و نیاز مبرم به دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان عشایر و از آنجایی که تامین قطعه از بین رفته و راه‌اندازی مجدد دستگاه قبلی این بیمارستان بدون کمک وزارت بهداشت میسر نیست، از مسوولان وزارت بهداشت انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان