//
کدخبر: ۲۵۰۵۰۰ //

توزیع ۴۰ تن مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از توزیع ۴۰ تن مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در کرمانشاه خبر داد.

توزیع ۴۰ تن مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 محسن دارابی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با برخی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در سطح استان فعالیت می‌کنند که برخی از آنها مواد ضدعفونی کننده سطوح تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: برای ضدعفونی سطح و سطوح مواد لازم را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم و تا پنجشنبه گذشته ۵۰ تن مواد ضدعفونی کننده سطوح تولید کردیم که ۴۰ تن را توزیع و ۱۰ تن دیگر در انبارها موجود هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از بابت مواد ضدعفونی کننده سطح و سطوح در استان کرمانشاه نداریم، گفت: همچنین طی این مدت ۵۳ تن ژل و محلول ضدعفونی کننده در مراکز تولیدی استان تولید شده است که تاکنون ۳۹ تن آن توزیع و ۱۴ تن دیگر در انبار موجودی داریم.

دارابی با اشاره به اینکه ظرفیت واحدهای تولیدی استان در تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده روزانه حدود ۲۵ تن است، گفت: در حال حاضر با محدودیت دریافت الکل اتانول روبه‌رو هستیم که این امر در کل کشور وجود دارد و اگر اتانول به اندازه کافی دریافت کنیم ظرفیت تولید بیش از ۶۰ تن را داریم.

سرعت توزیع مواد بهداشتی توسط شرکت‌های پخش پایین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اظهار داشت: البته غیر از محدودیت الکل اتانول در توزیع هم مشکل داریم و سرعت توزیع توسط شرکت‌های پخش بسیار پایین است و اگر فروش اینترنتی را وارد چرخه کنیم این سرعت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۰ هزار لیتر الکل بین واحدهای تولیدی توزیع شده است و در همین هفته نیز ۶۰ تا ۷۰ هزار لیتر دیگر به استان وارد و بین مراکز تولیدی توزیع می‌شود و می‌توان گفت این هفته پمپاژ خوبی در بحث ژل و محلول خواهد شد.

دارابی ادامه داد: قرار شد که از امروز واحدهای صنفی که با معیشت مردم در ارتباط هستند مانند میدان میوه و تره بار، خبازی‌ها، قصابی‌ها، واحدهای صنفی فروش مرغ و ماهی، میوه فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی تا پایان اسفند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: البته آن دسته از صنوفی که کمتر با معیشت مردم در ارتباط هستند از جمله اتحادیه‌های فرش فروشان، پارچه فروشان، آلومینیوم کاران و… از روز امروز شنبه ۲۴ اسفند تا پایان سال جاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل خواهند بود.

وی بیان داشت: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا واحدهای تولیدی و صنوف بیشترین آسیب را خواهند دید لذا برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی لازم است بسته‌های معنادار از جمله بخشش‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و تمهیداتی برای چک‌های برگشتی را در نظر بگیریم.

دارابی همچنین از آغاز به کار کارخانه باختر بیوشیمی خبر داد و گفت: این کارخانه با تولید داروهای مؤثر در کنترل و درمان بیماری کرونا وارد مدار شده است که این برای ما بسیار حائز اهمیت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان