//
کدخبر: ۲۴۹۴۷۷ //

۴۰ راس دام براثر رعد و برق در بندرعباس تلف شدند

معاون عمرانی فرماندار بندرعباس گفت: ۴۰ راس گوسفند براثر رعد و برق در منطقه سیاهوی این شهرستان تلف شدند.

۴۰ راس دام براثر رعد و برق در بندرعباس تلف شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا رضایی سرخایی  شامگاه دوشنبه اظهار داشت: گزارش دقیق این رُخداد به زودی آماده می‌شود و اگر بارندگی و ناپایداری‌های جو خسارت‌های دیگری هم داشته باشد مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان در خصوص گذر امواج  ناپایدار در روزهای دوشنبه ۱۹ و سه‌شنبه  ۲۰ اسفند در این استان مسوولان شهرستان بندرعباس آماده خدمات رسانی فوری هستند.

براساس اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج  ناپایدار طی روزهای دوشنبه ۱۹ و سه‌شنبه  ۲۰ اسفند در جنوب شرق کشور و استان هرمزگان است که سبب ناپایداری‌های جوی و دریایی در  برخی نقاط این استان خواهد شد.

بر این اساس، تاثیر موج ناپایدار تراز میانی جو بوده و سبب رگبار پراکنده باران و رعد و برق ،تاثیر زبانه پر فشار با وزش باد نسبتاً شدید می‌شود و مخاطره‌هایی از قبیل رگبار پراکنده باران و رعد و برق بیشتر مناطق شرقی و شمالی با احتمال تقویت سامانه در ارتفاع‌ها، وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی با سرعت ۳۸ کیلومتر در ساعت در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی هرمزگان و نقاطی از تنگه هرمز و مواج شدن تنگه هرمز تا ۱۲۰ سانتیمتر را دارد.

همچنین احتمال وزش باد به نسبت شدید موقتی در برخی نقاط مرکز وتنگه هرمزُ خیزش گرد و خاک و مواج شدن تنگه هرمز و وقوع رعد و برق وجود دارد.

اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه های کرده بعدازظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه با توجه به مواج شدن تنگه هرمز، تمهیدهای لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان بکارگرفته شود و افراد با توجه به احتمال وقوع رعد و برق از رفتن به ارتفاع‌های شرقی و شمالی این استان خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان