//
کدخبر: ۱۸۷۳۵۸ //

از بارش رگباری تا خیزش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در بیشتر استان‌های کشور طی امروز و دو روز آینده (۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: به دلیل افزایش سرعت باد در عراق در جنوب و جنوب غرب ایران احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

از بارش رگباری تا خیزش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه اظهارکرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز (۲۴ اردیبهشت‌ماه) در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۲۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر این مناطق بارش در استان‌های ساحلی خزر،استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز، قزوین، سمنان و برخی نقاط استان‌های مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز پنج‌شنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در روزهای جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه) بارش در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز ادامه خواهد داشت.

به گفته وظیفه بارش امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) در شرق استان تهران، نیمه غربی سمنان و فردا (۲۵ اردیبهشت ماه) در شرق استان تهران، غرب و شمال سمنان، شمال خراسان‌های شمالی و رضوی، شمال فارس، جنوب اصفهان، نیمه شرقی استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود همچنین پنج‌شنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) بارش در استان‌های فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس و شمال خراسان رضوی و در روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) در جنوب و غرب اصفهان، مرکز و غرب کرمان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری وجنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) به دلیل وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به افزایش سرعت باد روی کشور عراق امروز وقوع پدیده گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور دور از انتظار نیست.

وی با بیان این‌که امشب در تهران افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال طوفان و گرد و خاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: فردا (۲۵ اردیبهشت) آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود، همچنین فردا شب تهران نیمه‌ ابری، در بعضی ساعات ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز آینده ۲۹ و ۱۸ درجه سانیتگراد خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: پس فردا (۲۶ اردیبهشت) آسمان تهران ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران به ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان