//
کدخبر: ۲۴۹۱۳۱ //

شیوع کرونا و وضعیت قرمز در لرستان؛ رفت و آمد به برخی شهرهای استان ممنوع شد

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان و ممنوع‌شدن رفت و آمد به برخی شهرهای لرستان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در استان لرستان جهت ممنوع‌شدن ورود به شهر خرم‌آباد باید در ستاد استانی تصمیم‌گیری شود.

شیوع کرونا و وضعیت قرمز در لرستان؛ رفت و آمد به برخی شهرهای استان ممنوع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفر طولابی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان لرستان و ممنوع‌شدن رفت و آمد به برخی شهرهای استان اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در استان لرستان جهت ممنوع شدن  ورود به شهر خرم‌آباد باید در ستاد استانی تصمیم گیری شود.

وی افزود: محور سلسله به خرم‌آباد با توجه به قرنطینه شدن  شهرستان سلسله، روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر تردد از محور فرعی  کاکارضا و پرسک رسید که این مسیر را نیز توسط نیروی انتظامی کنترل کردیم همچنین هماهنگی‌هایی با فرماندار سلسله انجام شد تا تمهیدات لازم جهت قرنطینه محور فرعی پرسک به سمت آبسرده نیز انجام شود.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: جهت ممنوعیت ورود به خرم‌آباد از سمت جاده بروجرد  به ستاد استانی پیشنهاد داده‌ایم  که در ورودی کمربندی کمالوند  جهت ورود ماشین‌های با پلاک غیر‌بومی به شهر خرم‌آباد ممنوع و از کمربندی عبور کنند. از طرف محور کوهدشت و چگنی جهت تردد  مشکلی  نداریم و تنها آسیب پذیری از محور سلسله است. 

وی با اشاره به  ورود لرستانی‌های ساکن در سایر استان‌های کشور گفت: براساس مصوبه استانی پذیرش مهمان‌های نوروزی در استان ممنوع است و هیچ گونه خدماتی به مسافران نوروزی ارائه نمی‌شود و همچنین به لرستانی‌های  ساکن در استان‌های دیگر توصیه می‌کنیم  تا پایان وضعیت قرمز وارد استان لرستان نشوند و اینکه چقدر رعایت کنند بستگی به مردم دارد.

طولابی در رابطه با توزیع اقلام بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع کرونا تصریح کرد: وضعیت توزیع اقلام بهداشتی  با توجه به افزایش تولیدات داخلی در مقایسه با روزهای  گذشته بهتر شده  و خروج  اقلام بهداشتی به خارج استان با نظارت سازمان صمت ممنوع شده است ولی بازهم کمبودهایی وجود دارد که طی روزهای آینده وضعیت اقلام بهداشتی در استان بهتر خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: جهت ضد عفونی روستاها دهیاری‌ها و بخشداری‌ها  با همکاری  دامپزشکی اماکن عمومی روستایی را به ترتیب اولویت و اهمیت اقدامات لازم انجام شده است.  

فرماندار خرم‌آباد  اظهار داشت: در سطح شهر نیز با توجه به اهمیت ضدرعفونی کردن شهر  شهرداری‌ها را موظف کرده‌ایم که کار ضد عفونی را با اولویت امکان عمومی، ناوگان حمل و نقل، آرامستان‌ها و محله‌های شهر انجام شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  قرنطینه خانگی است از کلیه مردم استان تقاضا داریم جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند و از شرکت در مراسمات تجمعی تا عادی شدن شرایط  خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان