//
کدخبر: ۲۴۶۶۲۳ //

همه اقدامات کرونایی از مرز تا پایانه‌های مسافری

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تمهیدات بسیاری از مرزها تا پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا اندیشیده شده که می‌توان به حذف موقت طرح ثبت اثر انگشت در همه مراحل دریافت بار، ضدعفونی کردن همه سطوح تماس در پایانه‌های مسافری، انواع وسائل حمل‌ونقل عمومی و فضاها و ابنیه موجود در این بخش، همکاری و هماهنگی لازم با پایگاه‌های بهداشت قرنطینه در مرزها و... اشاره کرد.

همه اقدامات کرونایی از مرز تا پایانه‌های مسافری
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالهاشم حسن‌نیادرباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در بخش‌های مختلف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در راستای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرزهای جاده‌ای، همکاری و هماهنگی لازم با پایگاه‌های بهداشت قرنطینه در مرزها از سوی مدیران پایانه‌های مرزی کشور انجام شده است.

وی افزود: جلسات کمیته هماهنگی در پایانه‌های مرزی با حضور نمایندگان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها برگزار شده و گردش کار و نحوه کمک و هماهنگی سایر دستگاه‌ها برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مشخص شده است .

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ابلاغیه و دستورات لازم به شرکت‌های خدماتی در مرزها برای افزایش دوره نظافت در سالن‌ها و دیگر ابنیه موجود در مرز برای جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام شده است، ادامه داد: جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود طی روز در چند مرحله، ضدعفونی کردن غرفه‌ها و نصب بنرهای آموزشی در مناسب‌ترین نقاط سالن و محوطه برای اطلاع مسافران از مهمترین اقدامات انجام شده در مرزها است.

به گفته حسن‌نیا، برای استقرار نیروهای کمکی و بازرسان اعزامی از مراکز استان به پایانه مرزی برای حضور در نقطه صفر مرزی و محل‌های تردد رانندگان خارجی نیز همکاری لازم صورت گرفته است.

حذف موقت طرح ثبت اثر انگشت

وی همچنین درباره اقدامات انجام‌ شده در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در حوزه حمل‌ونقل بار گفت: هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، انجام شده است تا برخی از الزامات فرآیندهای ذیربط تا اطلاع ثانوی و به طور موقت حذف شود. به عنوان مثال اجرای طرح ثبت اثر انگشت در کلیه مراحل دریافت بار، از جمله هنگام تبدیل نوبت مجازی به حقیقی و اخذ نوبت در پایانه‌های بار تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: ضد عفونی سالن‌های اعلان بار و محل تجمع رانندگان، تعبیه محلول‌های ضدعفونی کننده در مکان‌های مناسب، کنترل و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به سالن‌های اعلان بار، خروج حتی‌الامکان بارهای قابل ارائه در خارج از سالن‌های اعلان بار به منظور محدود نمودن تردد در سالن‌ها،  نصب بنر، توزیع بروشورها و فیلم‌های آموزشی حاوی توصیه‌های بهداشتی و نظافت فردی در محل‌های تجمع رانندگان و مکان‌های مناسب، کنترل و نظافت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های بار، همکاری و تهیه فضاهای مورد نیاز برای ماموران بهداشت جهت غربالگری افراد، جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود حداقل دو بار در روز و غیره مهمترین تمهیدات انجام شده برای پیشگیری در زمینه شیوع این ویروس است.

حسن‌نیا اظهارکرد: از سوی دیگر به مراکز انجام معاینات شغلی رانندگان طرف قرارداد سازمان متبوع برای رعایت اصول بهداشتی و تعبیه محلول‌های ضدعفونی کننده در محل مراجعه‌کنندگان تاکید لازم صورت گرفته و بر آن‌ها نظارت خواهیم کرد.

ضدعفونی همه سطوح تماس مسافران

وی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری نیز گفت: هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعایت  الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است. به عنوان مثال تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل مسافر، شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات بهداشتی مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده هستند. البته این کار طبق استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن مکان‌های لازم در پایانه‌های مسافربری از طریق سازمان پایانه‌های شهرداری انجام می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است که از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک  تهیه کرده و به آن‌ها تحویل دهند. همچنین به شرکت‌های حمل و نقل مسافر اعلام کردیم که بر اساس بخشنامه‌های ابلاغ شده به ویژه مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل‌ونقل مسافر باید تهیه، نگهداری و توزیع خوراکی‌ها به صورت کاملا بهداشتی در بین مسافران انجام شود.

حسن‌نیا تاکید کرد: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند اقدامات لازم را نسبت به توجیه آن‌ها برای رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم  استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان