//
کدخبر: ۲۴۷۷۰۳ //
معاونت بهره برداری آب فاضلاب شهری کرمانشاه:

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب با توجه به شیوع کرونا / ۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز در استان کرمانشاه

معاونت بهره برداری آب فاضلاب شهری کرمانشاه از افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب با توجه به شیوع کرونا در کرمانشاه خبر داد.

 افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب با توجه به شیوع کرونا / ۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رضا داودی معاون بهره براری شرکت آب فاضلاب شهری استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز ۱۲ اسفند ماه ۹۸ با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت : در چند روز گذشته به دلیل توصیه های بهداشتی که در پیشگیری از بیماری کرونا اعلام شده و به دلیل مصرف غیر متعارف آب در مجموع ۴۰ درصد افزایش مصرف، و ۲/۵ درصد افزایش مصرف شستشوی مصارف خانگی را شاهد بودیم  که شوک هیدرولیکی  را به شبکه آب وارد کرد.

داودی افزود: در چند روز گذشته با توجه به اینکه  ظرفیت مصرف آب در شبکه برابر زمستان در نظر گرفته شده بود و با افزایش مصرف، در برخی از نقاط شب ها با افت فشار و کمبود آب و قطعی مواجه شدیم و با برگزاری جلسه ای ایستگاه‌های پمپاژ و ۵ حلقه چاه جدید وارد را  مدار کردیم که ۴حلقه  آن در اختیار شهرداری بود و یک حلقه چاه جدید هم افتتاح شد و بیش از ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه ظرفیت را افزایش دادیم که برابر ظرفیت مصرف در تابستان است.

معاون بهره برداری آبفا شهری کرمانشاه گفت: هم اکنون شرایط پایدار است در هیچ نقطه از استان قطعی و افت فشار نداریم و اکیپ‌های را هم را به صورت ۲۴ ساعته در سطح مناطقی از شهر قرار داده ایم که با مردم مصاحبه می کنند و در صورت ایراد مشکل آن را برطرف خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: حدود ۸۰ هزار متر مکعب کمبود مخزن در شهر کرمانشاه وجود دارد که بزرگترین مشکل شهر است و نمی‌توان آب کافی را به صورت ۲۴ ساعته برای تمام مناطق تامین کنیم ضمن اینکه در تامین ۹۵ درصد آب مشکل نداریم ولی در بعضی از مناطق شهر شب ها با افت فشار مواجه می شویم و در صورت تامین این مخازن مشکلات این مناطق مرتفع خواهد شد.

photo_2020-03-02_12-58-40

دکتر داودی تصریح کرد: با توجه به استراتژی که در زمستان داشتیم ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر از ظرفیت سد گاوشان را در پیک مصرف به مانند تابستان  استفاده می کنیم.

 وی افزود: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر قطعی و افت فشار در شهرستان‌های استان وجود ندارد و در کنگاور هم یک حلقه چاه را ، تجهیز و وارد مدار کردیم.

 معاون بهره برداری آب فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه گفت: بیش از ۶۵ درصد شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده و ۳۵ درصد باقیمانده هم شبکه های سنتی هستند که در بافت فرسوده استان قرار دارند.

داودی اضافه کرد: در شرکت آب فاضلاب شهری کرمانشاه کیفیت آب خط قرمز ماست و آن را تضمین می‌کنیم و برای تضمین کیفیت مجهزترین آزمایشگاه مرکزی در ایران را داریم که نوین ترین دستگاهها در این آزمایشگاه وجود دارد .

 دکتر داودی همچنین تعداد انشعابات غیر مجاز در استان را ۲۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد این انشعابات مربوط به شهر کرمانشاه می باشد که یکی از دلایل افزایش مصرف آب در استان است.

وی در پایان از مردم خواست : با توجه به شرایط پیش آمده در مورد رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا از استفاده غیر متعارف آب پرهیز کنند و شستشوی وسایل منزل در آستانه سال جدید را به تعویق بیندازند و با مدیریت آب با کمبود مواجه نشویم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۷۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان