//
کدخبر: ۲۴۷۶۷۳ //
سید عباس موسوی:

روی کمک‌ آمریکایی‌ها حساب نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مقامات‌ آمریکا برای کمک به ایران گفت: به نیت آمریکایی‌ها شک داریم و خیلی روی این کمک‌ها حساب نمی‌کنیم. آماده دریافت کمک‌های لفظی هم نیستیم.

روی کمک‌ آمریکایی‌ها حساب نمی‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«سید عباس موسوی» صبح روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع کرد، این آمادگی در دنیا ایجاد شد و از زمانی که حالت ایپدمی پیدا کرد، وضعیت اضطراری یافت که مانند هر بحران دیگری، نیازمند همدلی و هم‌افزایی جهانی است که همه کشورها باید آن را مدنظر قرار دهد که کشوری نمی‌تواند بگوید من تنها هستم، ایزوله خواهم شد و مشکلی برای من پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: دیدیم که این بیماری شیوع یافته است. ایران هم با همکاری و درگیری همه نهادها از جمله وزارت خارجه درگیر این مسئله است از مسائل بهداشتی، کنسولی، مراودات اقتصادی و تجاری و... که نباید وقفه‌ای در این باره ایجاد شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه کشورهای دوست به ما کمک‌های زیادی کرده‌اند، گفت: برخی کشورها هم اعلام آمادگی کردند و ما نیز به کشورهای دیگر کمک خواهیم کرد چرا که مسئله جهانی است که باید حل و فصل شود، اظهار داشت: برخی هم دل مردم را خالی می‌کنند به ویژه برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین که به آنها توصیه می‌کنیم روحیه مردم را تضعیف نکنند. توصیه می‌کنیم مردم با نشاط به مقابله این بیماری بروند و این رسانه‌ها مانند ارباب‌هایشان از این مسئله سوء استفاده نکنند.

موسوی درباره ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه‌آمریکا مبنی بر کمک به ایران و دادن پیام رسمی از طریق کانال سوئیس گفت: ما در نیت آمریکایی‌ها شک داشته و داریم. اگر آنها قصد و نیت خیر داشتند، قبل از آنکه موضوع رسانه‌ای کنند، این کمک را رسانه‌ای نکرده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. ما مواضع آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و دیدیم که چقدر  علیه ایران و توانمندی ما و تضعیف مردم اقدام کردند و هنوز هم این اقدامات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در کنار این اقدامات، مدعی کمک به مردم هستند، تصریح کرد: وقتی که به نیت آمریکایی‌ها شک داریم خیلی روی این کمک‌ها حساب نمی‌کنیم و آماده دریافت کمک‌های لفظی هم نیستیم. همان کانال بشردوستانه سوئیس هم دیدید برای همان هم دولت آمریکا علیرغم تبلیغات سنگ‌اندازی می‌کند.

این دیپلمات درباره آخرین تحولات برجام هم خاطرنشان کرد: مکانیزم ماشه یا بردن پرونده ایران به شورای امنیت از همان ابتدا موضوعی مرده بود و از سوی برخی کشورها قابل پیگیری نیست. قوام درونی و ساختار حقوقی برجام اجازه چنین کاری را به کشورها نمی‌دهد که پشت آن، کم‌کاری‌ها و بی عملی‌هایشان را با اقدام فرار به جلو که ماهیت حقوقی و قانونی ندارد، پیش ببرند. این مسئله در جلسه اخیر کمیسیون مشترک مطرح نشد و استدلالات حقوقی ایران از جمله نامه ۱۷ صفحه‌ای ظریف به بورل به آنها تشریح شده است.

موسوی افزود: برجام هم دستاوردهای اقتصادی و هم دستاوردهای سیاسی و امنیتی داشته باشد که برای همگان مشهود است. ما امیدواریم این توافق با همین وضعیت ادامه یابد. لازم است هر چه زودتر اروپایی‌ها به تعهداتشان برگردند و اقداماتی انجام دهند که ایران به تعهداتش به صورت کامل پایبند بماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان