//
کدخبر: ۲۴۵۲۷۴ //

کرونا قابل‌پیشگیری است/ رعایت نکات بهداشتی بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه کرونا قابل‌پیشگیری است از مردم خواست برای عدم ابتلا به این بیماری نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

کرونا قابل‌پیشگیری است/ رعایت نکات بهداشتی بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم جان بابایی عصر امروز با اشاره به اینکه ویروس کرونا مسری ولی کاملاً قابل‌پیشگیری است، اظهار کرد: این بیماری نسبت به آنفولآنزا، مرگ‌ومیر پایین‌تری دارد و حتی اطفال کمتر از ۱۰ سال به‌ندرت به آن مبتلا شده و در میان‌سالان نیز مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به علت مسری بودن، نیاز به ایجاد آگاهی، اطلاع‌رسانی و برقرار کردن زیرساخت‌های لازم از سوی متولیان سلامت را دارد، افزود: اکثر مبتلایان به این ویروس بهبود پیدا می‌کنند و به‌ندرت مشکل جدی برای افراد به وجود می‌آورد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور تعداد مبتلایان به کرونا ویروس بسیار معدود و انگشت‌شمارند، گفت: این ویروس به خاطر شباهت‌های زیادی که به آنفلوانزا دارد، ممکن است مردم را نگران کند که اطلاع‌رسانی درست در خصوص پیشگیری از این بیماری می‌تواند در این خصوص بسیار مثمر ثمر باشد.

جان بابایی با اشاره به این‌که این بیماری نسبت به آنفولانزا نوع H۱N۱ بسیار خفیف‌تر است، تصریح کرد: در کشور چین با توجه به شیوع گسترده آن، تاکنون در اطفال مشکلی ایجاد نکرده و مرگ‌ومیر ناشی از آن در بین کودکان گزارش نشده است، پس مردم نباید نگران باشند.

وی با تأکید بر اینکه شستن صحیح دست‌ها با آب و صابون، ۵۰ درصد ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید به مردم به‌ویژه به افراد با بیماری زمینه‌ای و سالمندان، توصیه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی مانند شستن درست دست‌ها، روبوسی نکردن، دست ندادن و عدم حضور در مکان‌های بسته و شلوغ از شیوع احتمالی این ویروس و مبتلا شدن به آن پیشگیری کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مواجهه احتمالی با این ویروس، افزود: جای نگرانی وجود ندارد و شرایط برای مراقبت از مردم در مراکز درمانی این استان فراهم است، درزمینهٔ داروهای کمک‌کننده درمانی و لوازم محافظتی نیز کمبودی در گیلان وجود ندارد.

جان بابایی با اشاره به اینکه امکان تشخیص قطعی ژنتیکی این ویروس نیز تا ۲۴ ساعت آینده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ دانشگاهی فراهم خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند در تشخیص قطعی ژنتیکی ویروس کرونا به استان‌های مجاور خود نیز کمک کند.

وی در خصوص آزمایش‌های انجام‌شده در افراد مشکوک به این بیماری، اظهار کرد: این ویروس علائم مشترکی با آنفولانزا دارد اما شناسایی افراد مبتلا به خاطر مراقبت بیشتر از شخص مبتلا و خانواده وی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان