//
کدخبر: ۲۴۵۰۱۳ //
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد؛

افتتاحیه نهمین کنگره پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادی در کرمانشاه

مراسم افتتاحیه نهمین کنگره سراسری پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن همایش های بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

افتتاحیه نهمین کنگره پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلول های بنیادی یکی از علم های نوین دنیا است که بر اساس آن تعدادی از بیماری هایی که قابلیت درمان معمول را ندارند به این روش درمان می شوند و خوشبختانه با توجه به اینکه کرمانشاه در رده مراکزی که پیوند مغز استخوان را انجام می‌دهد قرار گرفته است میزبانی این کنگره را بر عهده گرفت.

photo_2020-02-19_20-31-50

دکتر مرادی هدف از برگزاری این کنگره را تبادل نظر و شناسایی هویت های علمی عنوان کرد و افزود : در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال ۱۳۶۸ تا کنون ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه انجام شده  است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در استان پیوند مغز استخوان هم  از سال ۱۳۹۳ آغاز شده  و تا کنون حدود ۱۵۷ مورد در استان انجام شده است.

 وی با اشاره به پیوند قرنیه در استان هم گفت: این پیوند از سالها قبل در کرمانشاه انجام شده و در طی ماههای گذشته هم کاشت حلزون در کرمانشاه شروع شد و به زودی و همانطور که قبلا اطلاع داده ایم با وجود محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد پیوند قلب هم به زودی انجام خواهد شد.

 وی همچنین گفت: با توجه به نبود نیروی متخصص در زمینه پیوند کبد این نوع پیوند ممکن است با تاخیر انجام شود ولی در برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارد.

دکتر مرادی در پایان خاطر نشان کرد : افتخار می‌کنیم که به عنوان قطب درمانی غرب کشور در این زمینه ها ورود کرده ایم و نیاز بیماران به مراکز درمانی سایر نقاط کشور مرتفع شده است.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان