//
کدخبر: ۲۴۵۰۰۳ //
پدر پیوند مغز استخوان :

وجود ۱۹ مرکز پیوند سلول های بنیادی در کشور / تا کنون ۱۵۷ پیوند در کرمانشاه انجام شده است

پروفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان از وجود ۱۹ مرکز پیوند سلول های بنیادی در کشور خبر داد.

وجود ۱۹ مرکز پیوند سلول های بنیادی در کشور / تا کنون ۱۵۷ پیوند در کرمانشاه انجام شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم افتتاحیه نهمین کنگره پیوند سلول‌های بنیادی عصر امروز(۳۰بهمن ماه ۹۸) با حضور پروفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان ، دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر مهرداد پاینده دبیر کنگره، دکتر غلامی معاونت  فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و صاحب نظران و بزرگان پیوند ایران در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) برگزار شد.

photo_2020-02-19_20-06-25

پروفسور اردشیر قوام زاده در حاشیه این کنگره و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیوند در ایران سابقه طولانی دارد و تیم ما در سال ۱۳۶۹ در بیمارستان شریعتی کار پیوند را آغاز کرد و  بیشتر از ۶ هزار پیوند تا زمانیکه من در آنجا حضور داشتم در این مرکز انجام شد .

 وی مهمترین رویکرد این تیم را ایجاد  ۱۹ مرکز  پیوند در کشور عنوان کرد و افزود : هم اکنون ۱۹ مرکز پیوند در کشور وجود دارد و یکی ازآنها کرمانشاه است که با تلاش دکتر پاینده و تیمش به ثمر نشست.

پدر پیوند مغز استخوان بیان داشت : بسیار خوشحالم که این تیم در مرکز ما آموزش دید و غیر از کرمانشاه در ارومیه، تبریز، کرمان، تهران، و شیراز،... هم چند مرکز فعالیت می کنند.

 پروفسور قوام زاده یادآور شد: تا کنون در کرمانشاه ۱۵۷  مورد پیوند انجام شده و در زمینه  درمان، و آموزش و تحقیقات هم در این مرکز کارهای مهمی انجام گرفته است.

 ایشان کیفیت پیوند در ایران را در مقایسه با کشورهای دیگر مشابه دانست و گفت: تا اکنون حدود ۱۲ هزار پیوند در ایران انجام شده است و ۷۰ نوع بیماری هم تحت پیوند مغز استخوان قرار گرفته است.

پدر پیوند مغز استخوان در پایان افزود: بانک پیوند مغز استخوان در کشور راه اندازی شده است ولی با توجه به اینکه می توان از افراد و نزدیکان بیمار مغز استخوان دریافت کرد کمتر به بانک ها نیاز پیدا می کنیم.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان