//
کدخبر: ۲۴۳۴۹۲ //
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

تایید و حضور ۱۵۷ کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه/ امسال سامانه رای گیری ساعت ۱۲ شب دوم بهمن ماه بسته خواهد شد

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت و حضور ۱۵۷ کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تایید و حضور ۱۵۷ کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه/ امسال سامانه رای گیری ساعت ۱۲ شب دوم بهمن ماه بسته خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری ویژه انتخابات به ریاست دکتر محمد ابراهیم الهی تبار رییس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه امروز ۲۳ بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر محمد ابراهیم الهی تبار رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برپایه اقتدار استمرار دارد و همچنان بعد از ۴۱ سال مردم همچنان با شکوه اقتدار جمهوری اسلامی را درمراسم راهپیمایی۲۲ بهمن به نمایش گذاشتند و علیرغم همه مشکلات که سران سلطه ایجاد کرده اند صبورانه ایستادگی می کنند و همه تلاش خود را بار حفاظت و صیانت جمهوری اسلامی ایران به کار می بندند.

دکتر الهی تبار افزود : ۳۶۷ پرونده در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که از این  تعداد تا به امروز ۱۵۷ نفر، ۴۳ درصد از داوطلبین توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت که می توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند که از این تعداد ۱۶ نفر زن و بقیه مرد هستند و به ازای هر کرسی مجلس ۲۰ نفر باهم رقابت می کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: ۱۵۸۵ شعبه اخذ در سطح استان دایر است که از این تعداد یک شعبه به اقلیت‌های مذهبی اختصاص دارد.

 وی میزان مشارکت  مردم استان کرمانشاه در انتخابات سال گذشته را برابر میانگین کشوری و ۶۰ درصد در استان عنوان کرد و گفت: بالاترین مشارکت مردم استان کرمانشاه در دوره پنجم با مشارکت ۷۶ درصد و کمترین مشارکت هم در مجلس اول با ۳۸ درصد بوده است.

الهی تبار در ادامه تعداد افراد واجد شرایط رای را یک میلیون و ۵۴۶ هزارو ۴۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۸ هزارو ۲۸۰ نفر رای اولی هستند که برابر  قانون افراد متولد ۲ اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن  با سن ۱۸ سال تمام می توانند در این انتخابات شرکت نمایند.

photo_2020-02-12_16-06-25

رییس ستاد انتخابات استان خاطر نشان کرد:  براساس زمان‌بندی انتخابات از اولین ساعت فردا ۲۴ بهمن ماه تبلیغات انتخاباتی در سراسر استان آغاز خواهد شد و این تبلیغات به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه اول اسفند ۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از ساعت رای گیری به اتمام خواهد رسید.

این مقام‌ مسئول در ادامه بیان داشت :فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود و سیستم احراز هویت در شعب اخذ رای مستقر می‌شود و کلیه شعب اخذ رای دارای سیستم احراز هویت یکسان با مکانیزم تایید شده توسط وزارت کشور و با هماهنگی شورای نگهبان خواهد بود و بر این اساس تمام مشخصات و اطلاعات مندرج در شناسنامه افراد واجد شرایط در این زمینه مشخص خواهد شد.

الهی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه  امسال سامانه رای گیری ساعت ۱۲ شب روز دوم بسته خواهد شد گفت: رای افراد بعد از این ساعت محاسبه نمی شود و از مردم تقاضا کرد در اولین ساعات رای‌گیری به مراکز اخذ رای مراجعه کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول ننمایند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین اظهار داشت :مجموعا ۱۳ جبهه از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مستقر در وزارت کشور مجوز دریافت کرده‌اند و ۳۲ هزار نفر امر انتخابات را  در ۱۵۸۵ حوزه اخذ رای ا انجام خواهند داد.

 وی در پایان گفت: این انتخابات  سی و هفتمین دوره در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و از مردم استان کرمانشاه خواست مشارکت حداکثری خود را در این انتخابات رقم بزنند .

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان