//
کدخبر: ۲۴۲۶۳۴ //

بارش برف و باران در استان کردستان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری، شرایط جوی آب و هوای در استان ناپایدار و بارش برف و باران ادامه دارد.

 بارش برف و باران در استان کردستان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی پناهی اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز شنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری، شرایط جوی آب و هوای در استان ناپایدار و بارش برف و باران ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین پیک بارش‌ها در مناطق شهرستان مریوان، بانه، حد فاصل بین مریوان، سرشیو و سقز خواهد بود اما هر چقدر به سمت شمال و شرق پیش رفته، این سامانه کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: امروز نیز بارش‌های سنگین برف در شهرستان «سقز، زرینه، دیواندره، مریوان، بانه» و و بارش باران و رگبار و رعد و برق در سنندج و کامیاران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سیتم بارشی فعال عصر امروز بیشترین فعالیت خود را دارد، گفت: امشب شرایط ناپایداری خاصی نخواهیم داشت و فردا نیز این سامانه ضعیف‌تر خواهد شد.

 پناهی بیان کرد: از روز دوشنبه بارش‌ها آغاز و بیشترین فعالیت بارشی مربوط به بخش شمالی و شرقی استان همچون چهل چشمه، زرینه، دیواندره، سقز، بیجار و قروه بوده و این سامانه از روز سه‌شنبه نیز به‌صورت پراکنده عبور خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه وضعیت جاده‌های استان به‌ویژه سقز به بانه، دیواندره به سقز و مریوان به سقز با بارش برف و مه‌گرفتگی در ارتفاعات کولاک و کاهش وضعیت دید همراه است، اظهار کرد: اکثر ساعت امشب با وزش باد شدید و کاهش دما روبه‌رو بوده و سرما بیشتر احساس می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: میزان بارش‌ها تا ساعت 9:30 صبح امروز در شهرستان بانه 20 میلی‌متر، مریوان 17 میلی‌متر، سقز 16 میلی‌متر، سلین در منطقه اورامان 7 میلی‌متر، سروآباد 6 میلی‌متر، هزارکانیان 3 میلی‌متر، زرینه و دیواندره 2 میلی‌متر، گردنه (کانی نیمه روژه) یک میلی‌متر و سایر نقاط استان کمتر از یک میلی‌متر برف و باران بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان