//
کدخبر: ۲۴۲۳۲۱ //

توسعه ارتباطات بین‌المللی حوزه‌های علمیه از آثار انقلاب است

رئیس جامعه المصطفی(ص) توسعه ارتباطات بین المللی حوزه های علمیه را از آثار انقلاب دانست و افزود: جامعه المصطفی عضو موثری در اتحادیه‌های بین المللی جهان محسوب می‌شود.

توسعه ارتباطات بین‌المللی حوزه‌های علمیه از آثار انقلاب است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام علی عباسی در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی که عصرپنج‌شنبه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی (ره) برگزار شد، انقلاب اسلامی را مهم‌ترین حادثه تاریخی کشور دانست و گفت: تحلیل آثار و برکات انقلاب اسلامی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه المصطفی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی وظیفه دارد در عرصه تولید دانش و عرصه فکر بین‌المللی، مبین اندیشه انقلاب اسلامی باشد، افزود: جشنواره شیخ طوسی آثار و برکات این نهاد را به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به رویکرد بین‌المللی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: جامعه المصطفی جزو شناخته‌شده‌ترین نهادهای علمی و دینی در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی (ص) توسعه ارتباطات بین‌المللی حوزه‌های علمیه در جهان اسلام را از آثار انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش ارتباطات با حوزه‌های علمیه جهان، جامعةالمصطفی عضو مؤثری در اتحادیه‌های علمی جهان محسوب شد.

وی بیان کرد: در این جشنواره، علاوه بر ارزیابی آثار علمی المصطفائیان در قالب‌های مختلف پژوهشی، هر سال موضوعی، به عنوان موضوع ویژه جشنواره شیخ طوسی انتخاب می‌شود که در سال گذشته به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ارائه دستاوردهای علمی و بین‌المللی المصطفی به عنوان متن برخاسته از انقلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جامعه المصطفی فراهم‌سازی زمینه همزیستی مشتاقان معارف الهی از ادیان و مذاهب مختلف است.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های جامعه المصطفی ارائه رشته‌های آموزشی متنوع و متکثر ناظر به برآورده‌سازی نیازهای بین‌المللی است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای جامعه المصطفی ترسیم ۴۰۰ رشته و گرایش علمی در طرح تحول نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه المصطفی از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط با عالم و توسعه ارتباطات علمی و دینی استفاده کرده است، افزود: در طرح توسعه فعالیت‌های آموزشی المصطفی، نگاه ویژه‌ای به توسعه آموزش‌های مجازی شده است.

رئیس جامعه المصطفی (ص) بیان کرد: جامعةالمصطفی تاکنون ۷۰۰ متن آموزشی و کمک‌آموزشی را ناظر به نیازهای آموزشی عرصه بین‌الملل تولید کرده است.

وی گفت: آموزش و توسعه زبان فارسی به عنوان زبان دوم دنیای اسلام و زبان انقلاب اسلامی، همواره مهد و خاستگاه بسیاری از معارف تولیدشده در جهان اسلام به شمار می‌رود که به برکت انقلاب اسلامی، توسعه چشمگیری داشته است.

وی ترجمه آثار فاخر علمی جهان اسلام به زبان‌های مختلف را از اقداماتی دانست که زمینه و بستر تبیین معارف الهی را در عرصه بین‌الملل فراهم کرده است و افزود: در سال‌های اخیر، الگوهای تعامل سازنده و مفیدی در دستگاه سیاست‌گذاری و مدیریت جامعةالمصطفی شکل گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان