//
کدخبر: ۲۴۲۲۱۶ //
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه :

۳۶ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان استان بصورت ماهیانه/هیچگونه کمبود دارویی در استان نداریم

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از ۳۶ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان استان به صورت ماهیانه خبر داد.

 ۳۶ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان استان بصورت ماهیانه/هیچگونه کمبود دارویی در استان نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ۱۷ بهمن ماه برگزار شد؛ کیومرث مظفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ابتدای این نشست از مردم کرمانشاه درخواست کرد تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همزمان با آن مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی همانند سال های قبل به صورت باشکوه شرکت نمایند و با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی وحدت و انسجام را به اثبات برسانند.

مظفری افزود : سازمان بیمه سلامت با عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور ۶۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه را تحت پوشش قرار داده است و اقشار مختلف جامعه شامل روستائیان، کارمندان، ایثارگران، جانبازان، و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و... را حمایت می کند.

 مظفری تصریح کرد : از دستاوردهای  بزرگ انقلاب اسلامی طرح  بیمه سلامت بود که آحاد جامعه در دولت جمهوری اسلامی از بیمه استفاده کنند.

 وی با اشاره به ارتقاء طرح بیمه روستایی و عشایری و استفاده از سیستم ارجاع پزشک خانواده که در روستاهای کرمانشاه انجام می شود گفت: بالغ بر ۱۴۰ واحد بهداشتی درمانی با ۲۰۰ پزشک ، ۱۴۰ ماما ، و ۴۳۶  قلم دارو و ۵۲ آزمایشگاه و خدمات رادیولوژی در حوزه خدمات سطح یک و دندانپزشکی برای افراد زیر ۱۸ سال ،بانوان باردار و مادران شیرده و ده گردشی مستمر به صورت هفتگی در جهت رعایت اصول بهداشتی در روستاها خدمات رسانی می کنند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح‌ کرد: ماهیانه ۳۶ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان در استان است که از این مقدار ۲/۵میلیارد آن مربوط به بیماران خاص و ۲/۵ میلیارد هم سهم  کمیته امداد و مددجویان شهری می باشد که از ابتدای امسال خدمت رسانی به این عزیزان به بیمه سلامت محول شده است.

 این مقام مسئول افزود:  ۴ پروژه الکترونیک در جهت هوشمند سازی و حذف دفترچه و صرفه جویی در کاغذ و در راستای استقرار دولت الکترونیک در استان در حال اجرا است که نسخه نویسی در هفت شهرستان راه‌اندازی شده و در شرستان سرپل ذهاب و بخشی از کرمانشاه هم به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین بیمه سلامت استان تا پایان آذر ماه ۴۱ هزار نسخه الکترونیکی تولید کرده‌ است و استان کرمانشاه در رنکینگ   کشوری جزء چهار استان برتر کشور در این زمینه است.

مظفری بااشاره پروژه نسخه نویسی الکترونیک و سامانه استحقاق بخشی و هویت بخشی در بیمارستان های دانشگاهی گفت :این امکان برای بیمه گذار مهیا شده که  با ارائه شماره ملی هویت سنجی خواهد شد و از مزایای این طرح حذف دفترچه ها و صرفه جویی در مصرف کاغذ می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار مورد هم پوشانی بیمه ای هم در استان شناسایی شده وبیمه‌شدگان خدمات را از بیمه اصلی دریافت خواهند کرد.

ایشان در ادامه با اشاره  به الکترونیکی کردن پرونده ها در بیمارستان های دانشگاهی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۲۵ هزار پرونده الکترونیک تولید و به صورت حساب تبدیل شده است.

 وی در ادامه پروژه استقرار سامانه ارجاع روستایی از سطح یک روستایی به سطح ۲ و ۳ شهری را از دیگر پروژه های الکترونیک در استان برشمرد و افزود :بیماران روستایی با مراجعه به مراکز درمانی سطح یک بدون معطلی در صف انتظار در مراکز سطح ۲ و ۳ نوبت دهی میشوند.

 مظفری گفت: این طرح تا ۶ ماهه اول سال آینده به طور کامل اجرایی می‌شود که از مزایای آن جلوگیری از سرگردانی روستاییان و ایجاد خلاصه پرونده در سامانه برای سهولت سیر درمان و قرار گرفتن آن در اختیار پزشک است.

وی همچنین با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن افراد مجهول الهویه فاقد بیمه گفت: از ابتدای امسال  هزینه بستری این افراد با تایید بهزیستی در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

مظفری همچنین گفت: تا کنون در استان  ۴۱ هزار دفترچه برای بیمه شدگان تحت پوشش کمیته امداد صادر شده و  افتخار ما این است که به اقشار مختلف جامعه خدمت می کنیم.

ایشان سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ را بستر ارتباطی بین بیمه سلامت و جامعه دانست و افزود : این سامانه به صورت شبانه روزی آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات و  خدمات مشاوره به مردم می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به حوزه هزینه ها ، میانگین روزانه هزینه بیمه شدگان را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون عنوان کرد و بیان داشت: ۳۲۵ میلیارد تومان تا پایان آذر ماه برای بیمه شدگان هزینه کرده ایم و  تا پایان آبان ماه هزینه بخش های غیردولتی کاملاً تسویه و هزینه نسخه نویسی الکترونیک هم تا پایان آذر ماه و ۷۰ درصد هزینه دانشجویی هم تا مهر ماه پرداخت شده است.

مظفری در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت به سازمان بیمه سلامت در خصوص پوشش بیمه اجباری افراد فاقد بیمه در کشور گفت : این طرح از آبان ماه اجرایی شده و تاکنون در استان ۲۷ هزار نفر در سامانه آزمون وسع ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار نفر  مشخص شده و در حال تولید دفترچه هستیم.

مظفری همچنین تصریح کرد: هزینه درمان و بستری افراد زندانی و خانواده‌های تحت پوشش آنها  با تایید سازمان زندان‌ها از شروع حبس تا آزادی  با بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت در خاتمه گفت : ۹۸ درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخلی است و  در استان هیچگونه کمبود دارویی اعم از خاص و عادی نداریم و ذخیره سازی در این زمینه انجام شده است و بیمه شدگان در صورت نارضایتی و کمبود دارو با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

photo_2020-02-06_10-16-29

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان