//
کدخبر: ۲۳۸۳۳۶ //
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه:

با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی امید واری در استان را افزایش دهیم /سیر نزولی خودکشی در استان کرمانشاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان گفت: با استفاده ظرفیت علمی و پژوهشی امیدواری را در استان افزایش دهیم.

با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی امید واری در استان را افزایش دهیم /سیر نزولی خودکشی در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد ابراهیم الهی تبارمعاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: شورا در قالب کارگروها به چهارکارگروه ، اجتماعی فرهنگی، سلامت و امنیت غذایی، بانوان و خانواده ، میراث فرهنگی و صنایع دستی تقسیم بندی شد که یکی از مهمترین این کارگروه ها کارگروه اجتماعی فرهنگی است .

 معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: موافق تلفیق این چهار گروه نبودیم ولی ساختاری است که تدوین شده و باید بر اساس آن پیش برویم که غیر از این خلاف مقررات است.

وی افزود: باید از ظرفیت های تخصصی در استان استفاده کنیم و در قالب سایر کارگروه‌ها به تصمیم سازی و هم اندیشی مطلوبی برسیم .

 وی با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه با موضوع خوددکشی گفت : میزان خودکشی در استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ روند کاهشی داشته است و در سال ۹۸ هم نسبت به سال ۹۷ تغییر محسوسی مشاهده نشده است و از نظر فراوانی استان پنجم و ششم هستیم و علیرغم رشد این آسیب در کشور ، توانستیم این روند را در استان  رل با کار خوب ، مداخله و غربالگری کنترل کنیم و شاهد سیر نزولی این آسیب در استان باشیم همچنان که در زلزله سرپل ذهاب میزان خودکشی نسبت به سال‌های قبل نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه کاهش پیدا کرد.

الهی تبار تصریح کرد: با  برنامه‌ریزی و آموزش  وبالا بردن قدرت" نه" گفتن و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی می توانیم امید را در جامعه بیشتر  کنیم.

این مسئول بیان داشت: در کلان کشور ۲۳ آسیب اجتماعی احصاء شده است که ۵ مورد از این آسیب ها در الویت قرار گرفت ، و برای هرکدام از آنها با توجه به نوع آسیب و جغرافیای منطقه دستگاهی متولی کار قرار گرفت و وزارت بهداشت درمان و یک دستگاه همکار این کار را دنبال می‌کنند.

در ادامه این جلسه دکتر شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، به ارائه گزارشی با موضوع خودکشی و مواردی در جهت پیشگیری از این آسیب پرداخت همچنین دکتر رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان به موضوع طرح اجتماع محور پیشگیری از خودکشی در محلات با هدف کاهش رفتاری طیف های خودکشی در بلند مدت،میان مدت و کوتاه مدت پرداخت و گفت: برنامه ریزی این طرح در ۸ محله استان و چهار شهرستان کرمانشاه، پاوه،  اسلام آباد و هرسین انجام شده است.

همچنین سرهنگ آمویی معاونت اجتماعی ناجا هم به تبیین علل پدیده نزاع و درگیری در استان پرداخت و اظهار داشت : روزانه شاهد ۳۱ نزاع و ماهانه ۹۰۰ نزاع فردی و جمعی در استان هستیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان