//
کدخبر: ۲۳۷۳۲۸ //

لاریجانی: بسیاری از جاده‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان زیر آب رفته / ‌مشکل قطع برق روستاها تا ۲۴ ساعت آینده حل خواهد شد‌

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور همه دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بازگشایی مسیر روستاهای سیل زده در اولویت دستگاه های امدادرسان قرار دارد.

لاریجانی: بسیاری از جاده‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان زیر آب رفته / ‌مشکل قطع برق روستاها تا ۲۴ ساعت آینده حل خواهد شد‌
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در ‌روستای سیل‌زده صدیق‌زهی در جمع مردم در مسجد جامع روستا با بیان اینکه پس از سیل ناگوار جنوب استان سیستان و بلوچستان دستگاه‌های امدادرسان از همان روز نخست برای خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم با دستور مقام معظم رهبری بسیج شدند تا نیازهای فوری و اولیه مردم برطرف شود، اظهار داشت: در بازدید هوایی به عمل آمده از مناطق سیل زده مشخص شد که جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی برخی روستاها قطع شده و متاسفانه بسیاری از جاده‌ها زیر آب رفته که امدادرسانی را به مردم دشوار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مسیرهای مواصلاتی بین روستاها اولویت دستگاه‌های امدادرسان است و این مشکل در اسرع وقت حل خواهد شد و تلاش‌های گسترده‌ای از جانب نیروهای امدادرسان از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر و غیره در این راستا در حال انجام است، افزود: همچنین مسئله قطع برق روستاها نیز یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده ‌که براساس قول وزیر نیرو ‌مشکل قطع برق روستاها تا 24 ساعت آینده حل خواهد شد.

‌لاریجانی از حضور وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات طی روزهای آینده در مناطق سیل‌زده خبر داد و عنوان کرد: همه مسئولان برای رفع نیازهای ارتباطی، بهداشتی و سایر نیازهای فوری طی روزهای آینده در مناطق سیل‌زده حضور خواهند یافت و پس از برطرف شدن نیازهای فوری مناطق سیل‌زده برآورد خسارات صورت خواهد گرفت و لازم است که بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی تسهیلات مناسب را برای بازسازی و تعمیر منازل در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر روستاییان و اهالی منطقه کشاورزی و دامداری است، با کمک وزارت جهاد کشاورزی خسارات وارده به کشاورزان شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی خواهد شد.‌نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که استان سیستان و بلوچستان گوهری در منطقه است که از نظر آبادانی و سرمایه‌گذاری باید مورد توجه قرار گیرد. چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری بر سرمایه‌گذاری در سواحل مکران تاکید کردند و این روند نباید به حاشیه برود.

وی یکی از مهم‌ترین نکات در توسعه منطقه را تکمیل خط آهن در منطقه سیستان و بلوچستان دانست و گفت: راه آهن سیستان و بلوچستان با اتصال به دریا یک خط ترانزیتی مهم به شمار می آید که با تائید مقام معظم رهبری مبلغ 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه چابهار یکی از مناطق آزاد مهم است که همواره مورد توجه نمایندگان مجلس نیز بوده است، به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه منطقه آزاد و چابهار اشاره و اضافه کرد: برای این منطقه یک فرودگاه نیز پیش بینی شده چرا که فرودگاه در آبادانی منطقه نقش و تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

‌لاریجانی افزود: همچنین در نظر گرفتن یک شهرک پتروشیمی نیز برای منطقه جزء برنامه ها خواهد بود که این مهم علاوه بر آبادانی به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند، برای حوزه بازرگانی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بازرگانان در شرایط تحریم دچار مشکل نشوند، مجلس نیز از این نگاه حمایت می کند و با اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران به ویژه در بخش کشت گلخانه ای و سرمایه گذاری در حوزه آبزیان حمایت های خود را بیشتر خواهد کرد.

‌لاریجانی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی دو طرح آبرسانی در جنوب استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: این دو طرح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تا پیش از سال 93 یک میلیون روستایی از آب شرب پایدار بهره مند بودند اما ظرف همین چند سال با اعتقادی که از صندوق توسعه ملی برای توسعه آب شرب در نظر گرفته شد جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر تحت شبکه ملی آب شرب در روستاها قرار گرفتند.

‌لاریجانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: هرچند هدف آمریکا برای وضع این تحریم ها فشار به ملت ایران است، اما همین تحریم ها بسیاری از فکرها را به کار انداخته و موجب شده رویکرد جدیدی برای استفاده از ظرفیت های داخلی به وجود آید.‌ ملت ما ملت هوشیاری بوده و در شرایط تحریم نیز همبستگی خود را حفظ کرده است و تردید نکنید که این شرایط سخت تغییر خواهد کرد.

‌لاریجانی با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها عنوان کرد: آمریکا با این ترور قصد ضربه زدن به ملت ایران را داشت ولی ملت ما به قدری هوشیار بود که این مسئله را با یک وفاق ملی تبدیل به یک پیروزی و افتخار ملی کرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به حضور شگفت انگیز و معجزه گونه مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی افزود: البته دشمن در برخی از رسانه های خود عنوان کردند که دولت کارمندان خود را به خیابان ها آورده است که این مسئله نشان می دهد آن ها هیچ فهمی از منطقه و ایران ندارند به همین دلیل تصور می کنند که با افزایش فشارها به اهداف خود خواهند رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان