//
کدخبر: ۲۳۷۱۶۳ //

وضعیت بحرانی در شرق هرمزگان/جاسک سه روز است آب شرب ندارد

وضعیت شرق هرمزگان مطلوب نیست و به علت زیر آب رفتن تاسیسات آب شرب در سد جگین آب شرب جاسک در سه روز گذشته قطع است.

وضعیت بحرانی در شرق هرمزگان/جاسک سه روز است آب شرب ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سه روز است که مجموعه شرق هرمزگان درگیر سیلاب  هستند و حدود 200 میلی متر باران باریده است و بخش های گافر و پارامون در بشاگرد و بخش لیردف و گابریک در شهرستان جاسک دچار مشکلات جدی شده‌اند. 

یکی از دلایل این سیلاب ها طغیان رودخانه های فصلی جگین و گابریک است که باعث شده روستاهای اطراف این رودخانه ها دچار آسیب شوند.

امروز در بازدیدی که داشتیم شاهد بودیم که تا حاشیه 5 کیلومتر به روستاها آسیب رسیده است و در بخش گابریک حدود 1450 خانوار ساکن هستند که زندگی آنها مختل شده است.

چیزی که برای مردم مشکل ایجاد کرده است تنها آب نیست و گل و لای بسیاری هم وارد روستاها و خانه ها شده است و امروز بعد از 48 ساعت گروه های امدادی و راه سازی ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروهای دولتی توانستند وارد روستاهای بخش گابریک برسند و خدمات رسانی کنند.  

هنوز ما به بخش اصلی که در منطقه دهستان سدیج بخش لیردف جاسک است به علت طغیان بیش از حد رودخانه های فصلی و از بین رفتن راه های ارتباطی دست پیدا نکرده ایم.

هلال احمر هم اکنون یک اردوگاه موقت 150 چادری را در بخش گابریک برقرار کرده است اما آنتن های تلفن قطع و وصل می شود و آب و برق اصلا نیست و به علت زیر آب رفتن تاسیسات آب شرب در سد جگین آب شرب مرکز شهرستان هم سه روز است قطع است.

منطقه گافر و پارامون هم به همین شکل است و طغیان رودخانه راه های ارتباطی را کلا قطع کرده است و با منطقه زیرکوه هم هیچگونه ارتباطی نداریم.

نیازهای اساسی سیل زدگان لباس گرم، پتو و بخاری است و تلاش بر این است که یک آشپزخانه و نانوایی را در منطقه برپا شود. 

با توجه به اینکه دام و طیور از بین رفته اند و بالا زدن فاضلاب های خانگی و مخلوط شدن آن ها یا سیلاب ها امکان شیوع بیماری های عفونی را بالابرده است و از امروز بعد از ظهر تیم های درمانی هم در منطقه مستقر شده اند و به صورت کلی وضعیت شرق هرمزگان مطلوب و مناسب نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۱۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان