//
کدخبر: ۲۳۵۵۷۸ //
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر:

عرصه های منابع طبیعی با اعتبارات صندوق توسعه ملی جان دوباره گرفتند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر از جان گرفتن دوباره عرصه های منابع طبیعی با اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

عرصه های منابع طبیعی با اعتبارات صندوق توسعه ملی جان دوباره گرفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس فرزاد خسروی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر اظهار داشت: تزریق هر گونه اعتبار به بخش منابع طبیعی زمینه ساز شکوفایی این منابع حیاتی و تغییر در معیشت جوامع محلی خواهد بود.

وی گفت : در سالجاری اختصاص مبلغ 26 میلیارد 500 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی معاونت آبخیزداری و آبخوانداری با نام مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس و با هدف انجام اقدامات مدیریتی ، مکانیکی ، بیو مکانیکی و بیولوژیک به شهرستان روانسر زمینه  اجرای طرحها را فراهم نمود.

خسروی اجرای عملیات کپه کاری و قرق در سطح 200 هکتار در منطقه چراغستان سامانه کانی پاشا با مبلغ 83000 میلیون ریال ،جنگلکاری با بذر در سطح 120 هکتار و جنگلکاری با نهال در سطح 70 هکتار در ده سرخ و برگزاری کارگاه های آموزشی تسهیل گری  را در سطح 8 روستا ازاهم برنامه های خود ذکر کرد.

این مقام مسئول گفت: در راستای اهتمام ویژه دولت به مسئله آبخیزداری که در شهرستان بسیار حائز اهمیت است اقداماتی از قبیل احداث خشکه چین ، عملیات خاکی احداث بندهای گابیونی و سنگی ملاتی را در سطح 10000 هکتار در حوزه آبخیز کیلانبر در کمترین زمان به اتمام رساندیم که بدون شک تاثیر به سزایی در کاهش پیشگیری از سیل ، جمع آوری روان آبها و تزریق آنان به سفره های آب زیر زمینی ،حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش و از همه مهم تر وضعیت معیشت مردم و اشتغال هر چند  موقت آنها خواهد داشت.

photo_2020-01-06_13-58-54

photo_2020-01-06_13-58-58

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان