//
کدخبر: ۲۳۴۸۳۴ //

علی لاریجانی: ایجاد سروصداهای سیاسی به نفع کشور نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سروصداهای سیاسی به نفع کشور نیست و باید جریان های سیاسی و نخبگان برای حل مشکلات کشور وحدت داشته باشند.

علی لاریجانی: ایجاد سروصداهای سیاسی به نفع کشور نیست

 علی لاریجانی عصر امروز در آئین تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان قم که در مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد به نقش استاندارد در رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا کشوری نیست که مرزهایش را برای ورود هرنوع کالایی آزاد گذاشته و به استانداردها توجهی  نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تحریم ها و فشارهای اقتصادی مطالب مختلفی مطرح می‌شود بیان کرد: مهم این است که اکنون ببینیم برای رفع این مسائل باید چه چاره ای اندیشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم به معنای کاهش رشد اقتصادی، ایجاد آشفتگی و مشکل در تولید است، بیان کرد: ممکن است گفته شود که باید برای حل این مشکلات از دیپلماسی استفاده کرد که سخن درستی است ولی در کنار این امر باید به وضعیت اقتصادی از منظرهای دیگری نیز سامان بخشید.

وی با تاکید بر اینکه باید افکار عمومی در کشور به استفاده از کالای داخلی سوق داده شود، گفت: البته در فضای عمومی کشور موضوعات اقتصادی کمتر از جدال‌های سیاسی پرداخته می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید همه اراده‌ها در کشور به سمت تولید معطوف باشد، گفت: باید اصحاب رسانه نیز در مسیر کمک به منافع ملی و امنیت ملی به رفع موانع تولید توجه کرده و نباید به دنبال جدال‌های سیاسی باشند.

وی از واگذاری اختیاراتی به استانداران برای تسریع در حل مشکلات تولیدکنندگان خبر داد و یادآور شد: در سفر به استان‌های مختلف گزارش هایی ارائه شده مبنی بر اینکه بستر اجرای این قانون ایجاد و اراده برای تحقق نیز وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فشار و تحریم‌های اقتصادی برای کاهش انرژی ملت ایران است، افزود: وقتی که دشمن ما توئیت زده و بهانه جویی‌ می‌کند، باید در داخل وفاق تقویت شود نه جدال؛ وقتی درگیری دشمن با کل ملت ایران است باید از سایش سیاسی در داخل پرهیز شود.

وی تصریح کرد: ایجاد سروصداهای سیاسی به نفع کشور نیست و باید جریان های سیاسی و نخبگان برای حل مشکلات کشور وحدت داشته باشند.

لاریجانی افزایش صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایطی که نوسانات قیمت ارز در داخل مشکلاتی ایجاد کرده ولی شرایط برای صادرات بهتر شده است البته در این حوزه نیز مشکلاتی وجود دارد ولی نباید با برخی رفتارها در داخل مشکل جدید ایجاد شود.

وی از تاکید بر ارائه مشوق‌های صادراتی در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: کسانی که در شرایط کنونی جسارت داشته و اقدام به صادرات می کنند باید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در امر صادرات مولفه استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: یکی از کشورهای مهم وقتی در حوزه خرید محصولات کشاورزی از مولفه‌های استاندارد صحبت می‌شد موضوع را متوقف می‌کرد ولی وقتی که مشکل مولفه های استاندارد برطرف شد ظرف چند ماه 250 میلیارد دلار واردات داشت.

لاریجانی به دغدغه تولیدکنندگان خانگی و روستایی در خصوص دریافت علامت استاندارد اشاره کرد و گفت: باید در این خصوص نیز سازمان استاندارد نسبت به تعیین سازوکارهای مورد نیاز اهتمام داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان