//
کدخبر: ۱۸۲۹۱۷ //

تعرفه واردات چای همچون واردات باید با ارز آزاد محاسبه شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای گفت: تعرفه واردات چای نیز باید با ارز آزاد محاسبه شود.

تعرفه واردات چای همچون واردات باید با ارز آزاد محاسبه شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد بائوج لاهوتی عصر امروز در سومین جلسه کمیته تخصصی چای گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای اظهار کرد: در بررسی‌ها برای تعیین قیمت چای باید نظرات کارشناسی داد چون وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در تهران، از استان‌ها نظرات کارشناسی مطالبه می‌کنند‌.

وی بر لزوم حمایت از چایکار توسط مدیران کارخانجات تأکید کرد و افزود: درگذشته چای در کارخانجات انبار می‌شد و کشاورزان از ما می‌خواستند از کارخانجات حمایت کنیم اما امروزه باید کارخانجات از کشاورزان حمایت کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقابتی شدن خرید چای در کارخانه‌ها گفت: کارخانجات چای توان رقابت دارند و نباید این فضا را از بین برد.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با تأکید بر تغییر تعرفه واردات چای بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از چای حذف‌شده و محاسبه تعرفه واردات نیز باید با ارز آزاد باشد.

لاهوتی با تأکید بر تسریع در پرداخت حق بیمه کشاورزان تصریح کرد: بیمه خسارت سال گذشته چای‌کاران پرداخت‌نشده و لازم است هر چه سریع‌تر خسارات چای‌کاران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دولت ۳۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه برای آبیاری تحت‌فشار پرداخت می‌کند افزود: دولت این مبلغ را برای افزایش تولید تخصیص داده و لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به وجود بالغ‌بر ۵۰ هزار تن چای سنواتی در انبارها گفت: این چای نباید به مزایده برود بلکه باید مستقیماً به دست صادرکننده برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان