//
کدخبر: ۲۳۴۵۵۹ //

۵۴۰ هزار اصله نهال صنوبر در کرمانشاه کاشته می شود

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان در سال جاری خبر داد.

540 هزار اصله نهال صنوبر در کرمانشاه کاشته می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در مورد اجرای طرح زراعت چوب در استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال ۵۴۰ هزار اصله نهال صنوبر برای اجرای این طرح در استان کرمانشاه تولید شده که قرار است این نهال‌ها اسفند ماه در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان کاشته شوند.

جلیلیان با بیان اینکه سال گذشته هم طرح زراعت چوب در سطح ۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه اجرایی شد، گفت: هم‌اکنون در استان در مجموع ۲۴۰۰ هکتار صنوبرکاری داریم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در خصوص دلیل انتخاب صنوبر برای اجرای طرح زراعت چوب، گفت: این گونه بومی کشور بوده و رشد سریع و ارزش اقتصادی بالایی دارد و به دلیل در دسترس بودن گونه‌های اصلاح شده آن، گزینه خوبی برای زراعت چوب در مناطق سردسیری کشور به شمار می‌رود.

این مسئول در پایان گفت: زراعت چوب یکی از طرح‌های در حال اجرا در کشور است که با هدف جلوگیری از قطع درختان و به منظور تهیه چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب از ۱۰ سال گذشته در کشور اجرایی شده که البته برای مدتی اجرای این طرح متوقف شد، اما طی دو سال اخیر و در پی اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور مجددا در برنامه جدی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان