//
کدخبر: ۲۲۶۳۱۵ //
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

وجود بیش از ۱ میلیون هزار هکتار منابع گیاهی در کرمانشاه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از وجود بیش از 1 میلیون هزار هکتار منابع گیاهی در کرمانشاه خبر داد.

وجود بیش از 1 میلیون هزار هکتار منابع گیاهی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح منابع گیاهی و۵۲۷ هزار هکتار جنگل وجود دارد که از بیشترین گونه‌های موجود در آنها می‌توان به بلوط و زالزالک اشاره کرد.

کولانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت عدم بارش و بیماریهای آفتی که که در چند سال گذشته در کشور به وجود آمده به تبع آن ما شاهد تاثیر دو چندان این وضعیت بر جنگلهای استان کرمانشاه نیز بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد:  برنامه هایی از طریق سازمان جنگلها برای جلوگیری از خشکی آنها اجرا شده و خوشبختانه با توجه به بارش نذورات آسمانی طی ۲ سال گذشته وضعیت جنگلها متفاوت تر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود : سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری در جهت مدیریت جنگل برنامه بوم سازگان زاگرس تهیه کرد و این برنامه در اجرای برنامه های بهداشتی که در آینده توسعه جنگل داشته باشیم که غنی سازی و مبارزه با آفات و امراض هم در پی دارد موثر خواهد بود.

کولانی در پایان گفت:در شهرستان گیلانغرب در خصوص مبارزه با آفت انگلی لورانتوس با نام محلی مخوردر جنگل های بلوط که موجب خشکیدگی درختان میشود تمهیداتی انجام شده است ،دلیل عمده شیوع لورانتوس در جنگل های بلوط همجواری با استان ایلام می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان