//
کدخبر: ۲۲۴۷۰۵ //

کشت گیاهان دارویی در کنگاور آغاز شد

مدیر اداره جهاد کشاورزی کنگاور، از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح ۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

کشت گیاهان دارویی در کنگاور آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد ملکی نسب روز جمعه اظهارداشت: اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح مراتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنوان مدیریت بوم سازگان زاگرس با اجرای عملیات بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در روستای بردینه سادات از توابع شهرستان کنگاور و با حضور جوامع محلی و همکاران اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز شد.

او گفت: گیاهان دارویی در ایران قدمتی دیرینه دارند و در گذشته برای انواع بیماری‌ها از آنها استفاده می‌شد، هنوز هم برخی از داروها با منشاء گیاهی تولید می شود علاوه بر این به دلیل جغرافیای کرمانشاه امکان کاشت و تولید انواع گیاهان در گوشه و کنار این استان در همه فصول وجود دارد.

ملکی نسب افزود: تولید گیاهان دارویی خود به منزله به کارگیری و فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته در کشور و استفاده از توان سرزمینی است. ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی با ارزش می‌باشد که سازگاری مناسبی با محیط داشته و عملکرد و مواد موثره نسبتاً بالایی دارند و از نظر درآمد و اشتغال مقرون به صرفه هستند.

او گفت:  اجرای این طرح ها ضمن کسب درآمد برای بهره برداران و کشاورزان کنگاوری موجب بهبود و اصلاح گیاهان مرتعی محل می شود. 

هم اکنون ۶۵ درصد مساحت استان کرمانشاه را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد که از این میزان ۵۳۰ هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار مرتع است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان