//
کدخبر: ۲۲۰۹۶۲ //
کارشناس گیاه پزشکی اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

حذف بیماری لورانتوس از جنگلهای گیلانغرب

کارشناس گیاه پزشکی اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه حذف بیماری لورانتوس از جنگلهای گیلانغرب خبر داد.

 حذف بیماری لورانتوس از جنگلهای گیلانغرب
به گزارش فرتاک نیوز،

الهه محمدی کارشناس گیاه پزشکی اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در بازدید خود از جنگلهای حوزه آبخیز سد زاگرس شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: عملیات کنترل و حذف مکانیکی بیماری  لورانتوس جنگلهای هر شهرستان با جذب اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سال 98 به میزان 3250 هکتار از تیر ماه سالجاری آغاز و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی داشته است که به زودی اتمام آن به اطلاع مردم طبیعت دوست استان رسانده خواهد شد.

وی افزود : از دیگر اقدامات این اداره حذف فیزیکی بیماری لورانتوس در سطح 421 هکتار از جنگلهای آلوده شهرستان دالاهو است که اعتبار این طرح از محل صیانت تخصیص داده شده که در حال انجام است.

 محمدی در خاتمه در خصوص طرح مشارکتی حفاظتی گفت: در بخش دیگر از جنگلهای حوزه دالاهو در قالب طرح مشارکت حفاظتی عملیات حذف فیزیکی بیماری لورانتوس در سطح 200 هکتار توسط مردم در حال اجرا است این همکاری بدین گونه است که این اداره کل در تعدادی از روستاها  آبگرمکن خورشیدی به مناطق حاشیه نشین جنگلها اختصاص داده است که این همکاری متقابل را در قالب طرح به همراه دارد.

photo_2019-10-20_12-35-16

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان