//
کدخبر: ۱۸۸۱۶۱ //

برآورد تولید ۳۰ هزار تن کلزا در استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال تولید کلزا در مزارع استان به ۳۰ هزار تن برسد.

برآورد تولید ۳۰ هزار تن کلزا در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

شهریار قاسمی اظهار کرد: امسال در سطح ۱۰ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان کلزا کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر کشت دانه روغنی کلزا در سطح مزارع استان کرمانشاه در سال زراعی جاری، اضافه کرد: امسال شاهد افزایش ۲۹۰۰ هکتاری سطح زیر کشت کلزا در مزارع استان در مقایسه با سال گذشته بودیم.

به گفته قاسمی در سال زراعی گذشته ۷۵۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته بود.

قاسمی پیش‌بینی کرد: امسال متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان کرمانشاه  حدود سه تن در هکتار باشد.

 قاسمی با بیان اینکه بیشترین کلزا در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین کشت شده، گفت: در برخی شهرستان‌های استان مثل شهرستان های پاوه و ثلاث باباجانی کشت کلزا نداریم.

وی با اشاره به تولید ۲۰ هزار تن کلزا در سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه، برآورد کرد امسال میزان تولید کلزا در  استان به ۳۰ هزار تن برسد که در این صورت افزایش ۱۰ هزار تنی تولید کلزا در استان را شاهد خواهیم بود.

قاسمی با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان قصرشیرین، اضافه کرد: تاکنون بیش از 20 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شده است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تدارک ۱۸ مرکز برای خرید کلزا از زارعان، ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ مشکلی برای برداشت محصول کلزا کاران  نداشته باشیم.

قاسمی با بیان این که برداشت محصول در مزارع شهرستان های مناطق معتدل و سردسیر احتمالاً از اواخر خرداد ماه آغاز خواهد شد،  گفت: اواخر تیر ماه کار برداشت کلزا در مزارع استان کرمانشاه  به اتمام خواهد رسید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان