//
کدخبر: ۲۳۴۳۴۸ //

‍ کشت ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از کشت ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه خبر داد.

‍ کشت ۱۳ هزار و ۳۹۰  هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای توسعه کشت حبوبات با اولویت نخود پاییزه امسال در سطح ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت نخود پاییزه اختصاص یافته است.

آشتاب با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید حبوبات دیم با هدف کمک به اقتصاد کشاورزان و ایجاد تناوب مناسب با غلات دیم افزود: امسال سطح زیر کشت نخود پاییزه شهرستان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و از این سطح مقدار ۱۲ هزار و ۵۱ هکتار بصورت مکانیزه و هزار ۳۳۹ هکتار بصورت غیرمکانیزه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: ارقام نخود کشت شده در این شهرستان شامل منصور، عادل، آزاد، هاشم، آرمان، آنا، گوگسو و آراز می باشد.

وی در ادامه افزود: با برنامه ریزی و پیگیری مداوم و برگزاری جلسات و دوره های آموزشی و ترویجی در راستای اجرایی نمودن برنامه ابلاغی توسعه کشت حبوبات دیم پاییزه نسبت به تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت حبوبات اقدام شده است.

آشتاب گفت: محصول نخود با توجه به اهمیتی که در افزایش حاصلخیزی خاک دارد می تواند بعنوان محصولی مناسب جهت تناوب در کشت با غلات استفاده شود و نیز با توجه به بازار صادرات این محصول رونق خاصی در اقتصاد کشاورزان ایجاد می نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان