//
کدخبر: ۲۳۴۳۳۹ //
در خلال بازدید از کشتارگاه معین:

کاستی در محصولات و یا نادیده گرفتن مسائل بهداشتی قابل قبول نیست

دکتر حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه دوشنبه شب از کشتارگاه صنعتی طیور «معین طیور بیستون» واقع در کیلومتر 14 جاده کرمانشاه-بیستون بازدید به عمل آورد.

کاستی در محصولات و یا نادیده گرفتن مسائل بهداشتی قابل قبول نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به همراه رئیس و جانشین اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشتارگاه صنعتی طیور «معین طیور بیستون» واقع در کیلومتر 14 جاده کرمانشاه-بیستون بازدید به عمل آورد. این بازدید در ساعات پایانی شب و همزمان با فرآیند کشتار، استحصال، تولید و بسته بندی و با هدف برطرف شدن نواقص و ارتقای کیفیت بهداشتی تولید مرغ کشتار روز انجام شد. دکتر حاج محمدی ضمن حضور در بخش های مختلف این کشتارگاه، نکات بهداشتی مدنظر و توصیه های لازم را به مدیران و ناظر بهداشتی این واحد یادآور شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن اشاره به اهمیت کشتارگاه‌ها در تامین بهداشت، سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی لزوم رعایت موازین بهداشتی را مهم دانست و تاکید کرد: موازین بهداشتی علاوه بر اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد، عدم رعایت آنها می‌تواند موجب از دست دادن اعتماد مردم و در نتیجه کاهش تولید کشتارگاه شود.

دکتر حاج محمدی به خدمات رایگان دامپزشکی در طول 41 سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد این خدمات دارای دو جنبه اقتصادی و بهداشتی است چرا که هم تضمین کننده سلامت دام است و هم سلامت دامدار را از منظر بیماری های مشترک تضمین می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان به کشتار های غیر مجاز و زنده فروشی مرغ هم گریزی زد و گفت یکی از چالش ها و معضلات این آسیب اجتماعی، کم شدن آمار کشتارگاه ها و پایین آمدن سود آنهاست وی همکاری کلیه دستگاههای ذیربط در ساماندهی و رفع این مشکل را ضروری دانست و تاکید کرد با وجود مسائلی از این دست نبایستی شاهد کاستی در محصولات و یا نادیده گرفتن مسائل بهداشتی در کشتارگاه ها باشیم.

کامران کشاورز مدیرعامل کشتارگاه معین طیور بیستون با توضیح اینکه در این کشتارگاه 50 نفر بطور مستقیم شاغل هستند و همچنین ظرفیت کشتارگاه 2000 قطعه در ساعت است از خدمات و پیگیری دامپزشکی تشکر کرد و ادامه داد بر خلاف دامپزشکی که همیشه پای کار بوده است متاسفانه سایر دستگاه های مرتبط با برخورد و مبارزه با عرضه‌ی مرغ زنده در سطح شهر، جدیت لازم را برای برخورد با این پدیده ندارند و خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد

در پایان این بازدید حاج محمدی ضمن خدا قوت به مدیریت و پرسنل کشتارگاه، فرآیند استحصال، بسته بندی و تولید گوشت مرغ را از لحاظ کیفیت و رعایت موازین بهداشتی مطلوب ارزیابی نمود و با تاکید بر انجام وظایف بهداشتی قرنطینه ای  انجام  شستشو و ضد عفونی سالن ها پس از کشتار و اتمام کار را حائز اهمیت اعلام کرد.

photo_2019-12-31_13-03-44

photo_2019-12-31_13-03-45

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان