//
کدخبر: ۲۳۲۳۱۹ //

امام جمعه تبریز: استیضاح ترامپ بیانگر افول آمریکاست

امام جمعه تبریز با اشاره به استیضاح ترامپ در مجلس آمریکا، خاطرنشان کرد: این امر بیانگر افول آمریکا است.

امام جمعه تبریز: استیضاح ترامپ بیانگر افول آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به این‌که بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند، گفت: این امر نشان‌دهنده این است که سیاست‌های ترامپ نه تنها در سطح جهانی طرفداری ندارد بلکه در داخل آمریکا نیز سیاستمداران و مقامات آمریکایی هم به سیاست‌های وی معترض هستند.

وی درخصوص رای آوردن استیضاح ترامپ در مجلس آمریکا با اشاره به بحث و جدل 200ساله بین دموکرات و جمهوری خواهان در آمریکا، گفت: ترامپ به عنوان سومین رئیس جمهور آمریکا در طول تاریخ این کشور است که در دوره اول محکوم به استیضاح می‌شود؛ دوماده اصلی سواستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره در طرح استیضاح ترامپ وجود دارد اما بعید است که مجلس سنای آمریکا که بیشتر از حزب ترامپ هستند برای استیضاح او موافق باشند.

وی با تاکید بر این‌که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تقوای انتخاباتی را رعایت کنند، اظهار کرد: برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی باید به کسانی رای دهیم که نماینده تراز انقلاب اسلامی بوده و پایبند به آرمان‌های والای حضرت امام راحل(ره) باشند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که نماینده‌ مردم باید مقام معظم رهبری را به عنوان فسخ الخطاب در روزهای بحرانی کشور بداند، گفت: هم‌چنین باید به آرمان‌های شهدای والای انقلاب اسلامی متعهد باشد و یا کاردانی و کارشناسی، خدمت به مردم و ملت را افتخار بداند. 

وی سامانه ناوگان اتوبوسرانی تبریز را فرسوده و نیازمند به تجدید و نوسازی دانست و افزود: از سال 92 تاکنون هیچ اتوبوس جدیدی وارد  این سامانه نشده است؛ امیدوارم تا با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز، اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان اتوبوسرانی شهری افزوده شود.

وی با اشاره به این‌که شب گذشته از کارخانه پتروشیمی تبریز، دود سفیدی برخاسته بود، گفت: سازمان محیط زیست استان باید تلاش خود را در راستای کاهش و کنترل آلودگی هوا افزایش دهد، هم‌چنین ستاد بحران استان نیز برای جلوگیری از حوادث مترقبه و به خصوص حوادث ناشی از بارندگی‌های شدید اقدامات لازم را انجام دهد تا در مواقع بحرانی با مشکل مواجع نشویم.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس سران چند کشور اسلامی در مالزی و حضور رئیس جمهور در این اجلاس، اظهار کرد: حدود 400 نفر از رهبران، مقامات، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از 52 کشور جهان در اجلاس سران کشورهای اسلامی حضور داشتند که ضمن بحث و گفت‌وگو درخصوص مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی، راهکارهایی را مطرح کردند. 

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این اجلاس و ژاپن نیز در راستای چارچوب سیاست‌های نگاه به شرق انجام می‌گیرد، مدت‌هاست و به خصوص پس از فشارهای آمریکا و متحدانش این امر در دستور کار دیپلماسی کشور قرار دارد و در این راستا تلاش می‌کنند تا دیپلماسی شرقی ایران را گسترش داده و فشارهای ظالمانه به کشور ایران را کاهش دهند.

وی افزود: انتظار می‌رود تا در این اجلاس، گامی در راستای ارائه راه حل جدید برای مشکلات مردم اسلامی و کمک به بهبود اوضاع کشورهای اسلامی برداشته شود زیرا اکنون وضعیت مسلمانان در جهان به مرحله حادی رسیده است و در همه جای دنیا مورد ستم قرار می‌گیرند و حتی در برخی کشورها نیز به عنوان تروریست مطرح می‌شوند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته، یکی از مسائل مهم اصلاح ساختاری، بودجه کشوراست که مقرر شد در چهارماه اول سال 98 مجلس با مشارکت دولت، مشکل ساختاری بودجه را برطرف کنند اما هنوز این مشکل به قوت خود باقیست. 

وی با بیان این‌که بودجه سالانه کشور از جمله مواردی است که در سال‌های مختلف به دلیل تقدم یا تاخر در بازه زمانی تحـویل به مجلس با حاشیه همراه بود، اظهار کرد: اما اکنون که در سروقت به دست مجلس رسیده است باید نمایندگان مجلس شرای اسلامی در کمسیون تلفیق و صحن علنی مجلس نسبت به اصلاح بودجه اقداماتی انجام دهند. 

وی بیان کرد: گفتمان‌های ماندگار برآمده و مرتبط با دغدغه مسائل جامعه است و بیاینه گام دوم انقلاب نیز این قابیلیت را با توجه مواردی هم‌چون عدالت، مبارزه با فساد، بهبود وضعیت اقتصادی باید مورد توجه دوچندان نخبگان علمی و مسئولان کشوری باشد. 

وی با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم آذربایجان، اظهار کرد: مردم آذربایجان تاکنون برای پیشبرد اهداف انقلاب پیش قدم بوده‌اند و تا آخرین قطره خون خود در راه تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری آماده و پا در رکابند هستند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان