//
کدخبر: ۲۳۲۰۱۴ //
رئیس سازمان محیط زیست کشور:

تعداد دام خوزستان ۳ سه برابر بیشتر از پتانسیل استان است

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تعداد دام های موجود در خوزستان سه برابر بیش از پتانسیل استان است.


تعداد دام خوزستان ۳ سه برابر بیشتر از پتانسیل استان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 عیسی کلانتری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار تثبیت مناطق شناسایی شده گرد و غبارها، باید فعالیت‌هایی برای حفاظت از محیط زیست نیز انجام شود.

وی افزود: ما اکنون زمانی به کانون‌ها و دشت‌ها آب می‌دهیم که رودخانه‌ها سر ریز شده است و دیگر توان نگهداری آب ندارند که این روش غلط است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: صدها هزار هکتار دشت‌های استان را رها کرده ایم، دام‌ها به هر اندازه که بخواهند از علوفه این دشت‌ها استفاده کنند و ما انتظار داشته باشیم گرد و غبار به وجود نیاید. هم اکنون تعداد دام‌های موجود در خوزستان سه برابر بیش از پتانسیل استان است.

کلانتری بیان کرد: باید برای جلوگیری از بروز گرد و غبار تلاش کرد نه اینکه بعد از وقوع به دنبال درمان آن باشیم.

وی با عنوان اینکه دو سال است در انتظار تکمیل مطالعات هستیم، تصریح کرد: باید مطالعات تکمیل شود و بر مبنای این مطالعات کار تثبیت، قرق و یا نهال کاری انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: باید حق آبه تالاب‌ها در زمان مورد نیاز تأمین شود و نه در زمان بارندگی و سرریز شدن سدها و رودخانه‌ها چرا که این روش غلط است.

کلانتری گفت: خوشبختانه با تشکیل شورای تالاب‌ها، تفاهم نامه تأمین حق آبه ۳۸ تالاب با وزارت نیرو امضا شده است و امیدواریم تا پایان سال تفاهم نامه ۵۰ تالاب دیگر امضا و حق آبه های تالاب‌ها مانند تأمین آب شرب و کشاورزی تخصیص یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان