//
کدخبر: ۲۳۰۳۴۱ //

تکمیل راه آهن تا خسروی ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

استاندار کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه آهن کرمانشاه تا خسروی را حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تقاضا داریم کنسرسیومی از بانک‌ها برای تامین این بودجه پای کار بیایند.

تکمیل راه آهن تا خسروی 1700 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در آیین افتتاح  بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه یکی از قطب های پتروشیمی کشور است و با داشتن سه پتروشیمی فعال قرار بود چهارمین پتروشیمی استان نیز در اسلام آبادغرب احداث شود.

 وی ادامه داد: متاسفانه روند پیگیری و اجرای این پتروشیمی بیشتر از هفت سال به طول انجامید و بخش‌های خصوصی متعددی که پای کار آمدند به دلیل شرایط تحریم و سایر مشکلات نتوانستند آن را اجرا کنند.

 استاندار کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون قرار شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب  این پتروشیمی را با سرمایه گذاری ۵۴۵ میلیون دلار که معادل شش هزار میلیارد تومان است در زمینی ۶۰ هکتاری که برای آن در نظر گرفته شده، اجرا کند.

 بازوند خواسته دیگر شهرستان اسلام آباد غرب را  اجرای خط انتقال آب برای شرب، صنعت و  پتروشیمی در این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: این خط انتقال باید از سد آزادی و در مسیر حدود ۴۰ کیلومتری اجرا شود و برای این منظور احتیاج به یک ردیف اعتباری داریم.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به راه آهن غرب کشور  که بخشی از آن تا کرمانشاه افتتاح شده و در ایام اربعین نیز عملکرد خوبی داشت، عنوان کرد: تداوم این خط تا خسروی خواسته دیگر ما است.

وی افزود: در مسیر کرمانشاه تا اسلام آبادغرب نیز کار در حال اجرا است و در مجموع ۳۸ درصد و در بخش زیرسازی نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

بازوند از اهمیت این پروژه هم برای ایام اربعین و هم در بحث صادرات به عراق و سوریه یاد کرد و گفت: امتداد پروژه راه آهن تا خسروی پروژه ملی است و باید ویژه دیده شود.

استاندار کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای این بخش را حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: تقاضا داریم کنسرسیومی از بانک‌ها برای تامین بودجه پای کار بیایند و مذاکرات اولیه هم در این خصوص انجام شده است.

وی اضافه کرد:  شهر اسلام آبادغرب سومین شهری بود که بر اثر زلزله آسیب دید و برخی از ساختمان های اصلی آن مانند بیمارستان دچار آسیب دیدگی شد.

 وی با بیان اینکه بیمارستان اسلام آباد غرب هنوز بازسازی نشده، یادآور شد: بانک‌های خصوصی متعهد شدند این بیمارستان را احداث کنند، اما علیرغم اینکه زمین در اختیارشان قرار دادیم از تعهد خود عدول کردند.

 بازوند همچنین اشاره‌ای به اجرای طرح گرمسیری داشت و خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این طرح نیازمند مخازن و سدها خصوصا در این منطقه هستیم تا این طرح تکمیل شود.

 وی در پایان از همکاری خوب وزارت نیرو در زلزله کرمانشاه و رفع بحران های آب و برق در روزهای ابتدایی زلزله قدردانی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان