//
کدخبر: ۱۹۲۰۶۱ //

کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری اولویت مهم استان است

استاندار کرمانشاه گفت: اولویت اول استان در سال جاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته است و در این راستا همه مدیران باید نهایت توان و تلاش خود را به کار گیرند.

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری اولویت مهم استان است
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با همت جمعی همه مدیران و. دستگاه های اجرایی توانستیم نرخ بیکاری استان را به میزان ۲.۵ درصد کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: زمانی که سال قبل توانستیم این مقدار از نرخ بیکاری استان را بکاهیم امسال حتماً قادر خواهیم بود سه درصد دیگر از بیکاری موجود را کاهش داده و خود را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

بازوند افزود: البته نباید خاطرنشان کرد که برای تحقق این مهم هر کدام از مدیران دستگاه های اجرایی باید ۵۵ درصد نسبت به سال قبل تلاش خود را مضاعفتر کرده و اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ هیچ هدفی مهم تر از کاهش نرخ بیکاری نداریم، تصریح کرد: این موضوع تنها به چند دستگاه و اداره دولتی بر نمی گردد بلکه همه موظف هستیم تا جایی که امکان پذیر است با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای اشتغالزایی قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار نفر به افراد جویای کار استان اضافه می شوند و مهمترین مطالبه و خواست مردم از مسئولان ایجاد فرصت های شغلی برای آن هاست.

بازوند همچنین با اشاره به نهایی شدن سند اشتغال استان، گفت: حدود ۲ ماه روی این سند بحث و تبادل نظر صورت گرفته و با انجام کارهای کارشناسی لازم آماده عملیاتی شدن از سوی دستگاه های اجرایی است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر تثبیت شغل های ایجاد شده نیز تاکید کرد و گفت: افرادی که مشغول به کار می شوند باید امنیت شغلی لازم را نیز داشته باشند و اینگونه نباشد که مدتی را به کار بپردازند و پس از آن مجدداً بیکار شوند.

وی همچنین با تبریک انتخاب عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، این موضوع را یک فرصت برای استان دانست و از وی خواست تا برای جذب اعتبارات بیشتر جهت طرح های اشتغالزایی و همچنین تکمیل پروژه راه آهن کند.

بازوند با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه به خسروی برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتنبار نیاز دارد، گفت: مسیر کرمانشاه - اسلام آبادغرب ۵۰۰ میلیارد تومان و مسیر اسلام آبادغرب تا خسروی نیز به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل به بودجه نیاز دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان