//
کدخبر: ۱۶۱۵۰۶ //

مواد معدنی استان کرمانشاه خام‌فروشی می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی مواد معدنی استان کرمانشاه خام‌فروشی می‌شود.

مواد معدنی استان کرمانشاه خام‌فروشی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد صفری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان فراهم شود اظهار داشت: خام‌فروشی محصولات معدنی بزرگترین آفت معادن در کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مواد معدنی استان کرمانشاه خام‌فروشی می‌شود، گفت: 75 تا 85 درصد قیرطبیعی کشور از شهرستان گیلانغرب تهیه می‌شود که فروش این ماده معدنی به صورت خام است.

صفری افزود: سنگ بسیاری از معادن استان کرمانشاه پس از استخراج به صورت خام به استان‌های دیگر فروخته می‌شود که این سنگ‌ها پس از فرآوری با قیمت‌هایی بسیار بیشتر به داخل استان باز می‌گردد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری در کشور را دارد بیان کرد: استفاده از ظرفیت معادن استان کرمانشاه راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال بوده که اولویت با معادن قیر و سنگ است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه وزیر صمت قول توجه بیشتر به صنایع فرآوری محصولات معادن را داده است، گفت: خام فروشی محصولات معدنی از جمله آفت‌ها و آسیب‌‌های بزرگ و مهم در بخش معادن کشور است.

صفری افزود: صنعت بیشترین بازدهی را در ایجاد اشتغال دارد و چنانچه بتوانیم از ظرفیت‌های درون استان برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم علاوه بر هزینه‌های کمتر اشتغال‌زایی، مدت زمان کمتری نیز برای ایجاد شغل صرف می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان