//
کدخبر: ۲۳۰۲۰۸ //
به همت معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

بررسی آیین نامه های امر به معروف و نهی از منکر و پوشش و رفتار حرفه ای

نشست مدیران ستادی، روسای دانشکده ها، بیمارستان ها و شبکه های درمانی در خصوص اجرای آیین نامه های امر به معروف و نهی از منکر و رفتار و پوشش حرفه ای رعایت مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از حقوق شهروندی امروز( ۱۸ آذر ماه ) در سالن بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار گردید.

بررسی آیین نامه های امر به معروف و نهی از منکر و پوشش و رفتار حرفه ای
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام جواد افشار، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، برنامه ریزی، توجه به خداوند و شناخت از آینده و در اولویت قرار دادن بسیاری از امور را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در ترجمه فارسی امر به معروف و نهی از منکر، امر به معنای دستور به زیبایی ها و پرهیز از زشتی ها می باشد.

photo_2019-12-09_22-37-25

  نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ما باید در حوزه کاری خود شروع به پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر نماییم و نباید تا از امر به معروف و نهی از منکر صحبتی به میان می آید، ذهن خود را به عفاف و حجاب معطوف نماییم.وقتی با این رویکرد با مسائل برخورد نماییم، مشکلات ما کم تر خواهد شد.

"دکتر محمود رضا مرادی"، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این جلسه اظهار داشت: با توجه به ماهیت فعالیت های ما در مراکز آموزشی، درمانی همواره فعالیت های کاری ما مورد بررسی قرار می گیرد به همین سبب پوشش رفتاری و کاری ما همواره مورد توجه بوده و لازم است که همواره به دو بعد پوشش و رفتار حرفه ای توجه داشته باشیم و شرعا وظیفه داریم که پوشش حرفه ای را رعایت نماییم و این موضوعی است که در تمام دنیا نیز انجام گرفته و به آن پرداخته می شود.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا پوشش حرفه ای یک سری موازین است که جدا از موازین شرعی به حساب می آید، بنابراین ما که مدعی مسلمان بودن داریم بایستی همواره نسبت به رعایت این موضوع اهتمام بورزیم.

وی افزود:حضور و تشکیل یک تیم  با تفکر و دغدغه‌های فرهنگی در مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،قطعاً پیشرفت دانشگاه در زمینه های فرهنگی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 دکتر مرادی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل اخلاق حرفه ای همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان را در برمی گیرد و برای اجرای بهتر آن باید اقدامات لازم در دانشکده ها، بیمارستانها و شبکه ها انجام شود و اعضای هیئت‌علمی و مدیران گروه به‌عنوان الگوهای فرهنگی دانشگاه نقش بسیار مهم و مؤثری در تربیت و آموزش فرهنگی دانشجویان خواهند داشت.

مرادی افزود: رعایت اخلاق حرفه ای فراتر از پوشش ظاهری است و ارائه الگوی های اخلاق مدار  بویژه در گروه های آموزشی ، ارائه راهکارهای قابل ارزیابی و قابل اجرا، بررسی و آسیب شناسی علل عدم رعایت اخلاق حرفه ای، آموزش افراد برای رعایت اخلاق حرفه ای، راه اندازی کمیته های اخلاق  و پوشش حرفه ای می تواند در اجرای مطلوب شیوه نامه پوشش و رفتار حرفه ای موثر باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه مدیر فرهنگی و فوق برنامه معاونت فرهنگی، دانشجویی نیز به بیان آیین نامه در خصوص برنامه ها و فعالیت ها پرداخت و هدف از این جلسه را بازنگری قوانین و مقررات انتظارات و وظایفی که از معاونت ها و سایر واحد ها وجود دارد، دانست.

photo_2019-12-09_22-37-17

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان