//
کدخبر: ۲۲۷۸۱۴ //

آلودگی هوا ۲۵۳ مشهدی را راهی بیمارستان کرد

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتقال 253 مصدوم مشهدی در اثر آلودگی هوا از ابتدای پاییز تاکنون خبر داد.

آلودگی هوا 253 مشهدی را راهی بیمارستان کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علیشاهی گفت: از ابتدای پاییز تاکنون 253 نفر در اثر آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که دارای بیماری‌های دستگاه تنفسی مانند عفونت‌های ریه و تنگی نفس هستند، سالمندان، بیماران قلبی و افرادی که تحت درمان شیمی درمانی هستند، بیشترین آسیب را در اثر استشمام آلاینده‌های هوا می‌بینند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس در روزهایی که شاخص آلودگی هوا بالا است از تردد در شهر خودداری کنند و در صورتی که مجبور به‌حضور در شهر هستند، حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند تا از ورود این ذرات آلاینده به داخل بدنشان جلوگیری شود.

علیشاهی خاطرنشان کرد: از شهروندان خواهشمندیم در روزهای آلوده از خودروی شخصی و تک سرنشین استفاده نکنند و با استفاده بیشتر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شرایط حضور و فعالیت گروه‌های حساس و بیمار را در شهر فراهم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان