//
کدخبر: ۲۲۹۳۷۸ //

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص بارش‌های پیش رو هشدار داد

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:‌ مردم این استان در روزهای آینده جمعه پانزدهم تا دوشنبه هجدهم آذرماه از انجام سفرهای غیرضروری به دلیل بروز بارش، خودداری و پرهیز کنند.

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص بارش‌های پیش رو هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی زمان‌پور شامگاه پنجشنبه گفت: از عصر روز جمعه یک سامانه فعال بارشی به تدریج وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود و تا روز دوشنبه هفته آینده فعال است.

وی افزود: بدنبال ورود این سامانه به چهارمحال و بختیاری، بارش شدید برف و باران گاهی همراه با رعد و برق، در برخی مناطق کولاک برف و گاهی وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

زمان‌پور تصریح کرد: بارش سنگین برف و باران و رسیدن میزان بارش تا بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق، مه غلیظ، کاهش دید و در برخی مناطق کولاک از مهمترین خطرهای ورود این سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد:‌ سامانه بارشی روزهای آینده مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه نیمه غربی و جنوبی استان را در بر خواهد گرفت.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و معابر، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر به سبب بارش برف، کاهش دید افقی به سبب کولاک برف و مه، رعد و برق و خطر اصابت صاعقه از نتایج ورود این سامانه به استان است.

وی گفت: به همین منظور مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی، لایروبی و پاک‌سازی جداول و معابر ضرورت دارد.

زمان‌پور تاکید کرد: از هم‌استانی‌های گرامی انتظار می‌رود در این مدت از سفرهای غیرضروری در سطح چهارمحال و بختیاری خودداری کنند.

وی افزود:‌ همچنین رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برف‌گیر چهارمحال و بختیاری را دارند باید تجهیزات ایمنی،‌ سوخت کافی، مواد خوراکی و لباس گرم به همراه داشته باشند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عشایر و دامداران استان در این مدت در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند.

وی یادآور شد:‌ مردم، عشایر و دامداران همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

زمان‌پور اظهار داشت: ‌شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری نیز برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند.

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص ورود تدریجی یک سامانه فعال بارشی به چهارمحال و بختیاری از عصر روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده، ‌اداره کل هواشناسی استان هم با صدور اخطاریه شماره ۱۹ هشدارهای لازم در این زمینه را گوشزد کرد.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی میزان بارش های چهارمحال و بختیاری در زمستان امسال گرایش کمتر از نرمال دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون و بخشی از دز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۳۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان