//
کدخبر: ۲۲۸۴۲۶ //

آغاز بارش برف و باران ۳ روزه از اواخر فردا در کشور

سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش برف،باران،رعد و برق،کاهش نسبی دما و وزش باد از اواخر وقت فردا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه خبر داد.

 آغاز بارش برف و باران ۳ روزه از اواخر فردا در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور از اواخر وقت فردا به تدریج یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و باعث بارش باران، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف، کاهش نسبی دما و وزش باد در غرب، جنوب غرب، بخش هایی از شمالغرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی می شود.

شدت این بارش ها برای استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب کردستان است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده سه شنبه دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور به شمالشرق، شرق و جنوب گسترده می شود و از شدت بارش در شمالغرب و بخش هایی از اغرب کاسته خواهد شد.

روز چهارشنبه در شمال استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بخش هایی از جنوب غرب، جنوب و شمالشرق کشور بارش پراکنده انتظار می رود. مجددا روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از شمالغرب، غرب و شمال وار کشور خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز و طی فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، کاهش دما و مواج شدن دریا در استان های ساحلی دریای خزر پیش بینی می شود. چهارشنبه بارش پراکنده در غرب سواحل دریای ادامه خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان