//
کدخبر: ۲۲۷۹۷۵ //

رئیس کل دادگستری استان البرز: نخستین شورای تحول قضائی استان البرز تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: نخستین شورای تحول قضایی با هدف محقق کردن طرح تحول قضایی استان البرز تشکیل شد.

 رئیس کل دادگستری استان البرز: نخستین شورای تحول قضائی استان البرز تشکیل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی در جلسه شورای تحول قضائی که پیش از ظهر امروز در دادگستری استان البرز برگزار شد اظهار داشت: این شورا به ریاست رئیس کل دادگستری استان البرز نظارت بر روند اجرای اقدامات تحولی در دادگستری استان را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: طرح تحول قضایی استان البرز طبق طرح تحول قوه قضائیه و سند تحول قضایی با ظرفیت‌های بومی استان البرز  طراحی شده که با اخذ تائید رئیس قوه قضائیه، این طرح در استان البرز اجرایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه سند تحول دارای ابعاد گسترده و مبتلابه قوه قضائیه است، افزود: با تشکیل کارگروهی پس از بررسی همه ابعاد متناسب با نیازها و اولویت‌های استان البرز نسخه بومی آن طراحی و تدوین شد.

فاضلی هریکندی ادامه داد: بر اساس این طرح هر یک از بخش‌های دادگستری کل استان وظایف خود را در هشت محور عملیاتی می‌کنند که محورهای عملیاتی در نظر گرفته شده در این طرح شامل برنامه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد، تحول فرهنگی، کاهش ورودی و اطاله دادرسی، تحول در شاخص‌های اداری و ارتقای آن‌ها، تحول سامانه‌ها، تکریم و صیانت، ساماندهی اجرای احکام، ساماندهی پرونده‌های مسن و تعیین ساز و کار رسیدگی به پرونده‌های مهم و ملی است و برای هر یک کارگروهی مستقل تشکیل شده که زیر نظر شورای تحول قضایی استان البرز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای دقیق و منسجم طرح، سامانه ویژه‌ای در استان طراحی شده است تا بر گزارش عملکردی و اثربخشی اقدامات نظارت کنیم، بیان کرد: بر این اساس اگر هر یک از بخش‌ها در تحقق اهداف مدنظر موفق عمل نکنند به سرعت در مورد آن بخش تصمیم‌گیری می‌شود تا بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان