//
کدخبر: ۲۲۷۴۳۶ //
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص):

اعتراضات مردم به شیوه و زمان انجام شد / آشوبگران از این فضا و اعتراضات مردمی سواستفاده کردند

نشست خبری فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج امروز (۲۹ آبانماه) برگزار شد.

اعتراضات مردم به شیوه و زمان انجام شد / آشوبگران از این فضا و اعتراضات مردمی سواستفاده کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این مراسم سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم اظهار داشت:بدون شک بسیج به عنوان حرکتی مردمی از بینظیر ترین تشکل های مردمی جهان است و هیچ کدام از حرکت های اجتماعی در سطح انقلاب های جهان به لحاظ محتوا و شکل قابل قیاس با بسیج نیست.

سردار ریحانی افزود: بسیج در طراز های جهانی مطرح است وهدف کلان بسیج حراست از انقلاب، هویت انقلابی و دستاوردهای آن است.

فرمانده سپاه نبی اکرم گفت: بسیج یعنی دفاع از نظم و امنیت و کارفراتر آن بازدارندگی در برابر تهدیدات نرم و سخت است و هجمه های که دشمنان اسلام بر ما واردمی کنند و بصیرت و روشنگری جامعه امروز بر اساس نفوذ تفکر و عمق مقاومت تا خاورمیانه اسلامی شکل گرفته است و هر جا مردم انسجام و وحدت داشته اند باعث عزت و سربلندی ما شده است.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۲۵_۱۷-۵۵-۲۷

وی با اشاره به اغتشاشات پیش آمده گفت: اعتراضات مردم به شیوه و زمان انجام شد ولی آشوبگران از این فضا و اعتراضات مردمی سواستفاده کردند و مردم هم با آگاهی صف خود را از آنها جدا نمودند اینها احمق هایی هستند که فکر می کنند که با آتش زدن بانک ها انقلاب اسلامی برچیده می شود، این درخت تنومند انقلاب آنقدر ریشه محکمی دارد که این بادها و نسیم ها بر آن اثر نخواهد داشت.

ریحانی یکی دیگر از اهداف بسیج را ایجاد روحیه مدیریت جهادی دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه امروز مدیران بر اساس مدیریت جهادی رفتار کنند بخش تحریم ها یک بخش حداقلی و کوچکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: امسال هفته بسیج از ( ۳۰ آبانماه تا۶ آذرماه) با شعار بسیج چهل سال خدمت،ایثار و شهادت مصادف شده با بیانیه گام دوم انقلاب، که سند راهبردی تکمیل کننده و مکمل اهداف خرد و کلان بسیج است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) تجدید پیمان با آرمان های امام عظیم و الشأن انقلاب و گلباران قبور شهدا ،برگزاری یادواره های شهدا و حضور بسیجیان در میعادگاه های نماز جمعه ، تشکیل حلقه صالحین، تشکیل میزهای خدمت مسئولین در نماز جمعه و روزهای دیگر، سرکشی از خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران،ایجاد ایستگاههای خدمت رسان، برگزاری مراسم خاطره گویی رزمندگان، افتتاح ۱۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، برگزاری همایش سراسری ایلات و عشایر ، افتتاح نمایشگاه دائمی ابتکارات و اختراعات در خانه نخبگان ، برگزازی کرسی آزاد اندیشی، و تجمع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه با عنوان شکوه مقاومت و برگزاری همایش طلایه داران مقاومت اقتصادی در روز آخر این هفته را از جمله عمده برنامه های این هفته اعلام کرد.

سردار ریحانی با اشاره به اقدامات اجتماعی در جهت محرومیت زدایی از سال ۹۰تا ۹۸را احداث،مرمت و تعمیر ۱۹هزار و ۲۶۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵۸ میلیارد و ۹۲۰میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه ها شامل مسجد،مدارس،راه ،آبرسانی ،برق رسانی و معابر بوده است.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۲۵_۱۷-۵۵-۲۶

وی همچنین از اجرای ۱۰ هزار و۶۴ پروژه غیر عمرانی از ابتدای سال ۹۰تا کنون با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۷میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت:در بحث اشتغال،آموزش و توانمندی هم توانستیم به ۵ هزار و ۳۴۱ نفر آموزش دهیم و بر این اساس به ۵ هزارو ۳۰۶ نفر وام اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۶۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان پرداخت شد.

این مسئول تعداد گروهای جهادی شناسنامه دار و سازماندهی شده برای اعزام به مناطق محروم در شرایط خاص را ۳۳۰ گروه عنوان کرد و تصریح کرد: ۴ هزارو ۴۰۳ اردوی جهادی در عرصه فرهنگی و سلامت با ۱۰۲ هزارو ۸۸۲نفر تاکنون انجام شده است.

سردار ریحانی تعداد اردوهای جهادی سلامت با ویزیت رایگان را ،۲ هزارو ۹۰، اردو عنوان کرد و گفت:در این اردوها ۱۹۲ هزار و ۵۶۹ نفر ویزیت رایگان و۲۸۴نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و ۲۹بیمارستان صحراحی هم برپا شده است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) با اشاره به برپایی مراسم اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت:در بحث اسکان زائرین بیش از ۱۰هزار نفر را اسکان دادیم و صبحانه،ناهار و شام این زائرین را تامین کردیم ودر بخش حمل و نقل هم ۴۰، اتوبوس را به صورت رایگان  و صلواتی در اختیار زائرین تا همدان قرار دادیم و در زمینه ایجاد امنیت هم با کمک دیگر نهادها و سپاه قدس امنیت را در منطقه برقرار کردیم.

در ادامه این جلسه مجتبی بیاتی معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) هم اظهار داشت: در غرب کشور یکی از مناطقی که مورد بازدید قرار می گیرد یادمان دفاع مقدس است و در راهیان نور از تمامی ایران اسلامی و گاهی از خارج از کشور بازدید کننده داریم و امسال در اردیبهشت ماه همزمان با سالگرد عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب ۲۹هزار و ۱۲۳ نفر در مراسم افتتاحیه حضور داشتند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به سایر استان ها بودند و تا امروز ۳۸هزار و ۳۱۴ نفر از یادمان های استان کرمانشاه بازدید داشته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) همچنین تعداد بازدید کنندگان راهیان نور دانش آموزی دختر  از یادمان های استان کرمانشاه را ۶هزار و ۴۱۱ دانش آموز عنوان کرد و افزود: ۷هزار نفر از پسران هم به زودی به این یادمان ها اعزام خواهند شد و از استان های گیلان ، تهران ، همدان و چهار محال و بختیاری هم  از ۱۵ مهر ماه تاکنون ۲۵ هزار و۹۲۳ دانش آموز  از این یادمان ها بازدید کرده اند که بر اساس پیش بینی تا پایان سال به ۵۰ هزار نفر خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به اعزام پزشکان در غالب تیم های تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم از اعزام ۴۱۳ نفر به این مناطق خبر داد و تصریح کرد:در ۲۰محله کرمانشاه به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تیم هایی را اعزام کردیم و در بحث سلامت هم ۱۳۲ تیم تخصصی و ۳۴ دندانپزشکی و عمومی به این مناطق اعزام شدند .

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان