//
کدخبر: ۲۲۷۴۰۳ //

استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یک میلیون ریال جریمه در بردارد

رئیس پلیس راه استان با اشاره به ممنوعیت استفاده از وسایل و تجهیزات ارتباطی حین رانندگی از جمله تلفن همراه، گفت: انجام این کار طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی یک میلیون ریال به همراه خواهد داشت

استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یک میلیون ریال جریمه در بردارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "محمد حیدری " اظهار داشت: همچنین علاوه بر اعمال جریمه، به رانندگان وسایل نقلیه شخصی 3 نمره منفی و رانندگان وسایل نقلیه عمومی نیز 5 نمره منفی تعلق خواهد گرفت .  

وی تاکید کرد: وسایل نقلیه باید در مسیر بین‌ خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند بنابراین افرادی که در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند توانایی حرکت روی یک خط مستقیم را ندارند و این امر یکی از شایع ترین علل وقوع تصادفات است.

سرهنگ حیدری ادامه داد : عابرین پیاده نیز توجه داشته باشند نگاه کردن به تلفن همراه در هنگام راه رفتن عارضه "کوری محیطی" به وجود می آورد و مغز نمی تواند روی هر دو آنها تمرکز کند و اگر ببیند خودرویی در حال نزدیک شدن است خطر را تشخیص نمی دهد.

رئیس پلیس راه کرمانشاه افزود: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی باعث خواهد شد که تمرکز و توجه راننده به جلو از بین رفته و با تأخیر متوجه خطر شود و به همین دلیل زمان لازم برای واکنش جهت جلوگیری از برخورد را از دست داده و در نهایت تصادف به وقوع بپیوندد.

وی در پایان گفت: افراد در هنگام رانندگی از ارتکاب هرگونه عملی که موجب حواس پرتی شود پرهیز کنند و بدانند استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اجتمال وقوع تصادف را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان