//
کدخبر: ۲۲۵۵۴۲ //
‍ استاندار کرمانشاه:

تمدید یکساله امهال وام‌های زلزله زدگان را پیگیری می‌کنیم

‍ استاندار کرمانشاه در آیین بهره برداری از بیمارستان گلستان از پیگیری تمدید یکساله امهال وام‌های زلزله زدگان خبر داد.

تمدید یکساله امهال وام‌های زلزله زدگان را پیگیری می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح سه شنبه ۲۱ آبانماه در آیین بهره برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه که با حضور دکترسعید نمکی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برگزار شد؛ اظهار داشت: احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی کرمانشاه و بیمارستان ثلاث یک ضرورت جدی برای استان است. از وزیر تقاضا داریم با نگاهی ویژه به تکمیل این پروژه‌ها کمک کند.

وی افزود: استقبال رو به افزایش دانشجویان عراقی نشان از پتانسیل های توریستی حوزه آموزشی و درمانی استان دارد و با رسمی شدن سه مرز  استان در تلاش هستیم امکان تردد مسافری و توریستی را در آن ها برقرار کنیم و از این امکان برای توسعه توریسم درمانی کرمانشاه بهره بگیریم.

مهندس بازوند تصریح کرد: امروز دومین سالگرد زلزله آبان ماه ۹۶ است. زلزله ای با قدرت زلزله ۷.۳ ریشتر که جزو سهمگین ترین زلزله های صد سال اخیر بود.

وی افزود: زلزله های مشابه‌ زلزله سرپل ذهاب به طور متوسط ۳۰ هزار کشته در پی داشته اند ولی خوشبختانه با توجه به پیش لرزه ها و هوشمندی مردم، این زلزله خسارت های جانی بسیار کمتری در پی داشت.

 بازوند بیان داشت : این زلزله بیش از ۵۰ پس لرزه قوی و بالای ۵ ریشتر داشت و در طول ۴۵ روز تمام گسل های کشور از جمله گسل تهران را تحت تاثیر قرار داد‌ و در  سطح مدیریت کلان کشور نگرانی های جدی ایجاد کرده بود.

این مسئول بیان داشت: یکی از آن زلزله ها که در آذر ۹۷ رخ داد؛ ۶ و ۴ دهم ریشتر قدرت داشت که در حدفاصل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رخ داد. زلزله های مشابه این زلزله صدها کشته بر گذاشته است ولی خوشبختانه در این زلزله حتی یک نفر هم کشته نشد و هیچ سازه‌ای هم آسیب ندید که نشان از کیفیت مناسب سازه‌های ساخته شده در دوران بازسازی مناطق زلزله زده دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر به مناطق زلزله زده در رهنمودی حکیمانه خطاب به مسئولین عنوان کردند؛ از این بحران یک فرصت برای توسعه  منطقه بهره بگیرید. مجموعه دولت و مدیریت ارشد استان با تمام توان این جمله راهبردی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه این فرصت سازی در تمام ابعاد اتفاق افتاده است.

مهندس بازوند خاطر نشان کرد: بسیاری از زیرساخت ها و ساختمان های شهر سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیدند و در دوران زلزله این شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده بود و برای چند هزار جوان اشتغال ایجاد کرد.

بازوند گفت: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته طی این دو سال، تاکنون ۹۵ درصد ساخت و سازها‌ در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است.‌

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تورم و گرانی باعث شده برخی نتوانند خانه های خود را تکمیل کنند. با این وجود تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله زدگان ایستاده‌ایم.

 وی در پایان تاکید کرد: تقاضا کرده ایم وام های زلزله زدگان یک سال دیگر امهال شود و با جدیت آن را پیگیری می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان