//
کدخبر: ۲۲۵۱۳۹ //
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد:

گاز رسانی به ۶۸۰ روستا ۴ شهر و۲۱۰ واحد صنعتی/ ۲۰۰میلیارد تومان بدهی مشترکین به شرکت گاز استان کرمانشاه

سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه از گاز رسانی به ۶۸۰ روستا ۴ شهر و ۲۱۰ واحد صنعتی خبر داد.

 گاز رسانی به ۶۸۰ روستا ۴ شهر و۲۱۰ واحد صنعتی/ ۲۰۰میلیارد تومان بدهی مشترکین به شرکت گاز استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده از سوخت گازی برای مصارف خانگی، صنعتی و تجاری مصاحبه ای را با مهندس سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه انجام دادیم تا با عملکرد شرکت گاز استان در ایجاد محیطی گرم و آرام برای هم استانی های عزیز بیشتر آشنا شویم؛

سیروس شهبازی با اشاره به تمهیداتی که شرکت گاز استان کرمانشاه در خدمت رسانی به مردم در فصل سرما در نظر گرفته  است اظهار داشت:  ما در شرکت گاز استان  قبل از شروع فصل سرد اقدام به تعمیر دستگاهها و فراهم کردن قطعات یدکی برای مشکلات احتمالی می کنیم که با شروع سرما با مشکلی مواجه نشویم و این تجهیزات عمدتا محصولات داخلی هستند و هیچ مشکلی در تامین قطعات وجود ندارد.

وی افزود: البته در سال ۹۶ با توجه به کمبودهای گاز و مشکلاتی که در انتهای خطوط در شهرستان پاوه و اورامانات وجود داشت خط تقویتی برای تامین گاز این مناطق در نظر گرفته شد و مشکلات این منطقه نیز مرتفع گردیده است.

مجموعا  ۹۲ درصد خانوارهای شهری و روستایی از گاز استفاده می کنند

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای گاز رسانی به مناطق صعب العبور اولویت شرکت گاز را در بحث گازرسانی به بخش های روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و سرانه خانوار کمتر از ۱۲ میلیون تومان  اعلام کرد و افزود:  برای تمام روستاهایی که این شرایط را داشته باشند گازرسانی انجام می گیرد و در حال حاضر ۹۹/۵ دهم درصد خانوارهای شهری ما در غالب ۲۸ شهر و ۷۲ درصد خانوارهای روستایی در قالب ۱۳۱۰ روستا از نعمت گاز بهره مندند و در مجموع تقریبا ۹۲ درصد خانوارهای شهری و روستایی از گاز استفاده می کنند.

شهبازی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به ۶۸۰ روستا در دست اجرا یا در مرحله پیمان ‌سپاری است و  اعتباری که برای این پروژه ها در نظر گرفته شده در حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی ما این است که تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز بیان داشت: همچنین بر اساس توجیهات فنی و اقتصادی در بخش شهری، در ۴ شهر دارای سکنه شامل ریجاب، نوسود، نودشه، و ازگله پیمانکاران در حال انجام پروژه هستند و شبکه داخلی آن ها صد درصد تکمیل شده و خطوط بین شهری آنها باقی مانده است که طبق برنامه زمانبندی شده در حال انجام  می باشد.

۲۲۸۴ واحد صنعتی برخوردار از نعمت گاز در استان

این مسئول تعداد  واحدهای صنعتی برخوردار از نعمت گاز را در استان کرمانشاه را ۲۲۸۴ واحد صنعتی اعلام کرد و گفت: رسالت ما در شرکت گاز جایگزین سوخت گاز به جای سوخت مایع است که امسال دربحث گازرسانی به صنایع ۲۱۰ واحد صنعتی به مشترکین ما اضافه خواهند شد.

۵۸۰ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی در شرکت گاز استان

 مهندس شهبازی تعداد مشترکین خانگی تجاری و صنعتی تا امروز را ۵۸۰ هزار مشترک اعلام کرد و اظهار داشت : روزانه در این فصل حدود ۱۱ میلیون و پانصد هزار متر مکعب گاز مصرف می شود که با گازرسانی به ۶۸۰ روستا ۴ شهر و۲۱۰ واحد صنعتی  ۲۵ هزار مشترک دیگر به مشترکین جدید ما در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی اضافه خواهند شد.

روزانه ۳ کیلومتر لوله گذاری در استان انجام می‌شود

 وی افزود: در انجام پروژه های گاز رسانی روزانه ۳ کیلومتر لوله گذاری در استان انجام می‌شود که رکودی قابل توجه است.

 ۴۲ درصد مشترکین تاکنون به سامانه پیامکی حذف قبوض کاغذی متصل شده اند

شهبازی با اشاره به طرح حذف قبوض کاغذی تصریح کرد: برنامه شرکت ملی گاز و شرکت گاز استان کرمانشاه این است که قبوض به شکل پیامک به مشترکین ارسال شود و تاکنون در استان کرمانشاه ۴۲ درصد مشترکین به سامانه پیامکی متصل شده اند و در فرصت مقرر بحث قبوض کاغذی را به سرانجام خواهیم رساند که بتوانیم در مسئولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی سهیم باشیم و در استفاده از کاغذ و هزینه های توزیع آن هم صرفه جویی کنیم.

فعلا قرار نیست افزایش قیمت گاز در تعرفه داشته باشیم

مدیر عامل شرکت گاز استان خاطر نشان کرد: تا این لحظه هیچ کمبودی در تامین منابع گازی در بخش خانگی و در بخش صنعتی نداشته‌ایم و فعلا قرار نیست افزایش قیمت گاز در تعرفه را داشته باشیم.

عملکرد شرکت گاز استان را در زلزله سرپل ذهاب شاهکار شرکت ملی گاز بود

 وی عملکرد شرکت گاز استان را در زلزله سرپل ذهاب را شاهکار شرکت ملی گاز دانست و افزود: در حوادث و بحرانهایی مثل زلزله  معمولا خسارت جانی و مالی در اتفاقات گازی به وجود می آید ولی خوشبختانه در زلزله سرپل ذهاب هیچ مورد از خسارتی که منبع آن با گاز باشد به وجود نیامد و توانستیم با ۱۵ استان و ۳۰۰ نفر از همکارانی که از استانهای معین به جمع ما پیوسته بودند ۲هزار کیلومتر از شبکه گاز را نشت یابی کنیم و بعد از ۴۸ ساعت گاز را در اختیار تمام مشترکینی که قابلیت استفاده از گاز را داشتند قرار دهیم، و این به دلیل تمرینات و ممارستی بود که به واسطه مانور بحران انجام دادیم و خوشبختانه یکی از افتخارات شرکت ملی گاز در وزارت نفت در بحث زلزله بود.

  ۲۴۰ میلیون تومان سقف هزینه گاز کشی واحدهای صنعتی

وی در ادامه از ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در مصوبه شورای اقتصاد که در سال ۹۶ اعلام شد واحدهای صنعتی که سه سال است از سوخت مایع استفاده می کنند شامل  این تسهیلات می شوند و  بر اساس میانگین مصرف سوخت مقدار تسهیلات برای آنها در نظر گرفته می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای هر واحد صنعتی تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان هزینه گاز کشی را انجام می‌دهیم ولی این موضوع باید به تایید شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت نفت برسد که این واحدها تا چه اندازه از سوخت مایع استفاده کرده اند.

شهبازی میزان  بدهکاری مشترکین به شرکت گاز را ۲۰۰ میلیارد تومان  اعلام کرد و افزود: شرکت گاز به دلیل  تعهد مالی که  نسبت به پروژه ها دارد باید این مطالبات را وصول کند و به پروژه‌های تزریق گردد تا بتوانیم

بقیه راه را جلو برویم و اگر منابع دریافت نشود پروژه های ما برای تامین اعتبار دچار مشکل خواهد شد.

 ایشان اظهار داشت: شرکت گاز برای مشترکینی که هزینه گاز را پرداخت نکرده اند در مرحله اول ا اخطار کتبی در مرحله دوم اخطار  به صورت حضوری و در مرحله آخر اقدام به قطع گاز مشترکین خواهد کرد.

 مهندس شهبازی در پایان به مشترکین گاز توصیه کرد؛ با شروع فصل سرد و استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز به نکات ایمنی توجه داشته باشند و از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنند و در تعمیر وسایل گاز سوز از افراد آگاه و مجرب این کار استفاده نمایند که تجربه کافی را داشته باشند و افزود: وسایل گاز سوز باید در سلامت کامل کارکرد باشد و مسیر دودکش و خروجی گازهای سمی را بررسی کنند و از بخاری های بدون دودکش استفاده نکنند.

 وی خاطر نشان کرد: از نصب آبگرمکن در محیط های بسته پرهیز کنند و در خروجی دودکش ها از کلاهک اچ (H) استفاده نمایند و موتورخانه ها را عایق ودر فصل سرما هم دمای محیط را بین ۱۸ تا ۲۰ درجه نگه دارند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان