//
کدخبر: ۲۲۴۴۹۳ //
کارشناس فرانسوی شرکت اورالیس:

کارشناسان کلزا در کرمانشاه از سواد علمی بالایی برخوردارند

دکتر سرژکاردیلهاک کارشناس فرانسوی شرکت اورالیس فرانسه در بازدید از مزارع کلزای دهستانهای میان دربند و‌ الهیارخانی کارشناسان کلزا در کرمانشاه را دارای سواد علمی بالایی دانست.

 کارشناسان کلزا در کرمانشاه از سواد علمی بالایی برخوردارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس فخاریان نماینده شرکت وارد کننده بذر کلزا(شرکت اورالیس فرانسه) و دکتر سرژکاردیلهاک کارشناس فرانسوی شرکت مذکور به همراه مدیر زراعت و مسئول دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه وهمکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از مزارع کلزای دهستانهای میان دربند و‌ الهیارخانی بازدید بعمل آوردند.

 سررژکاردیلهاک در این بازدید وضعیت مزارع کلزای استان را عالی توصیف کرد و به صراحت اظهار داشت ؛کارشناسان مسئول درکشت این محصول در استان کرمانشاه از سواد علمی بالایی برخوردار هستند.

  وی همچنین ضمن بیان توصیه های فنی بر لزوم مصرف کود سولفات آمونیوم در زمان غنچه دهی این محصول تاکید داشت و رعایت این موضوع را سبب افزایش وزن هزاردانه و افزایش عملکرد کلزا دانست .

مهندس فخاریان نیز ضمن ابراز خرسندی از مشاهده مزارع کلزای استان از زحمات ریاست سازمان، معاونت بهبود تولیدات گیاهی و سایر کارشناسان استان و شهرستان تقدیر نمود.

 شایان ذکراست امسال تاکنون بیش از ۳۳۳۲ هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت محصول استراتژیک کلزا که تناوب خوبی برای محصولات زراعی  استان می باشد، رفته است و کشت در مناطق گرمسیر استان هنوز ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان